Ce le oferim copiilor să mănânce vara?

A venit vara, iar acest lucru aduce o mulțime de schimbări în regimul alimentar al copilului. Temperaturile ridicate, dar și faptul că cel mic petrece mult mai mult timp în aer liber, fac ca nevoile nutriționale ale copilului să fie mult diferite de cele din sezonul rece. Condițiile meteorologice extreme îi modifică celui mic apetitul și îl deshidratează. De ceea, este nevoie să alegem cu grijă alimentele pe care le consumă, pentru a ne asigura că acestea îi oferă nutrienții necesari, îl hidratează și îi oferă energie. Iată care sunt alimentele care nu trebuie să lipsească din meniul copilului, în sezonul cald:

Legumele proaspete

Legumele verii precum ardeii, roșiile, mazărea, fasolea verde, dovleceii, vinetele, castraveții sunt doar câteva dintre cele care asigură un aport nutrițional bogat pentru copiii noștri. De aceea, ca părinți, trebuie să profităm de aceste bogății naturale care sunt „sănătate curată”. Cel mai indicat este ca cei mici să le consume în formă cât mai naturală, nu doar pentru a se bucura de toate vitaminele, ci și pentru a se răcori. Salatele sunt, de asemenea, ideale pentru mesele de vară ale copilului.

Fructele proaspete

Fructele sunt și ele o sursă de vitamine și minerale, care îi oferă energie copilului întreaga zi. Pepenele roșu, pepenele galben, merele, caisele, piersicile, cireșele sau fructele de pădure sunt vedetele acestui sezon și au beneficii importante pentru copilul vostru. Pentru că, în ultimii ani, tot mai multe dintre fructe sunt contaminate cu pesticide, e bine totuși să aveți grijă și să alegeți fructe bio pentru cei mici.

Lactatele

Deși laptele este mai puțin recomandat în alimentație vara, iaurturile sunt alegerea perfectă pentru zilele călduroase. Nu doar că sunt revigorante, dar joacă un rol esențial și în asigurarea necesarului de calciu și probiotice pentru organismul copiilor.

Peștele și carnea slabă în grăsimi

Deși este mai puțin consumată vara, carnea reprezintă sursa de proteine pentru copilul tău, care îi asigura energie. Este important să evitați cărnurile grase, cum ar fi carnea de porc și să optați pentru pește sau carne de pasăre. Pentru copii, peștele este recomandat să fie consumat o dată pe săptămână. Este bogat în Omega 3 și aminoacizi care ajută la dezvoltarea creierului și sprijină funcționarea corectă a organismului.

Desert preparat acasă

Adesea, în sezonul cald, tentațiile dulci sunt peste tot, iar fructele nu reușesc, de multe ori, să alunge pofta celui mic. Avem însă soluții. Putem prepara în casă înghețată sănătoasă și gustoasă din iaurt și fructe. Este recomandat să folostiți iaurturile și fructele bio pentru a vă asigura că cel mic are parte de un dulce sănătos. Alte idei și rețete de deserturi savuroase pentru copii vei găsi și aici, în articolul nostru!

Leave a Reply