Uleiurile potrivite pentru gătit

În ultimii ani, uleiurile nerafinate sunt la mare căutare pentru pregătirea preparatelor culinare. Totodată, multe dintre aceste uleiuri sunt nepotrivite pentru prepararea la temperatură înaltă deoarece încep să fumege.

Punctul de ardere al uleiului este reprezentat de temperatura la care grăsimile nesaturate din ulei încep să se descompună rezultând grăsimile trans. Atunci când uleiul începe să fumege, se produc compuși cancerigeni, iar mâncarea își pierde din savoare.

Cel mai potrivit ulei pentru folosirea la temperaturi înalte este cel de avocado. Biocorner vă recomandă uleiul de avocado Bio Planete, despre care puteți citi multe detalii pe site-ul producătoruli. Avocado este o sursă bogată în vitamin K, E și în grăsimi nesaturate. Uleiul de avocado poate reduce nivelul colesterolului din sânge și reduce astfel riscul bolilorbio, bi de inimă. Printre multiplele beneficii se mai regăsesc și absorbția de carotenoizi din alimente, tratarea tensiunii arteriale mari și combatera artritei.

În cazul în care nu sunteți familiarizați cu punctul de fumegare, cel mai bine este să folosiți un ulei special pentru gătit, care va suporta temperaturi înalte, în locul celui presat la rece, deoarece acestea poate deveni foarte ușor toxic. Un exemplu de ulei cu rezistență la temperaturi înalte este cel de măsline de la Dennree. Uleiul de măsline este cea mai sănătoasă sursă de grăsime existentă prin faptul că oferă mai multă elasticitate arterelor, îmbunătățește digestia, protejează ficatul, inima și celulele roșii din sânge, reduce riscul de accident vascular la persoanele în vârstă, îmbunătățește memoria și previne îngrășarea.

De reținut este faptul că pe lângă uleiul de avocado și cel de măsline rafinat se mai poate folosi la gătit ulei de rapiță și susan:

Uleiul de rapiță are în componență 7% grăsimi saturate, 63% monosaturate și 28% grăsimi polinesaturate 28% (cu Omega – 6 și Omega – 3). Datorită acestor acizi Omega, uleiul de rapiță ajută la reducerea colesterolului. Vitamina E din componența uleiului de rapiță este eficientă ca antioxidant și este în măsură să protejeze piele și tenul de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi.

Calitățile antifungice și antibacteriene ale uleiului de susan ajută la menținerea igienei orale. Acest ulei luptă împotriva diabetului, accelerează metabolismul, lucru care poate duce la o scădere în greutate, ajută la un transit intestinal normal, fără balonări sau blocaje, previne cancerul și datorită celor doi compuși importanți sesamolina și sesamina, ajută la protejarea ficatului.

Cu privire la temperatura de gătit, ideal este să folosiți un termometru de bucătărie, atunci când pregătiți masa. Înclinați să folosiți uleiul mai mult în salate decât pentru prăjit.

Potrivit specialiștilor, uleiurile cu care se mai poate găti sunt cele de nuci macadamia, arahide, cocos,  porumb, și sâmburi de strugure.

Puteți afla mai multe și din articolul de pe blogul Dieta de rotație.

Leave a Reply