O nouă confirmare: consumul de produse bio scade nivelul de pesticide din organism
Ne bucură numărul tot mai mare de studii care se fac pe tema alimentelor bio, tocmai pentru că simțim că agricultura organică este în continuare oarecum nedreptățită și categoric prea puțin înțeleasă.
Când alegem să consumăm fructe și legume ne gândim că ne facem un mare bine organismului, nu-i așa? Marele bine se poate transforma foarte ușor într-un mare rău, pentru că pe lângă porția de vitamine ne luăm și o nedorită porție de pesticide.
Cercetătorii de la Boise State University au avut această curiozitate – care este cantitatea de pesticide ingerată de cineva care mănâncă fructe și legume crescute după agricultura convențională și cum arată cifrele în cazul consumului unor produse bio.
Pentru majoritatea oamenilor, dieta este principala sursă de expunere la pesticide. Studiul nostru arată că dacă alegem versiunile ecologice ale legumelor și fructelor putem să facem o diferență evidentă în nivelul de pesticide din corpurile noastre, a declarat Cynthia Curl, cercetătoare la universitatea care a inițiat studiul.
Cercetarea a analizat vreme de un an dietele a aproape 4.500 de persoane din diverse orașe americane. Medicii au luat probe de urină și așa au observat un nivel mai ridicat de pesticide în cazul celor care mâncau produse crescute convețional. Cei care au ales bio des sau regulat au avut un nivel de pesticide și cu 65% mai scăzut.
Un nivel ridicat de pesticide în organism a fost legat în mai multe de studii de grave probleme medicale – infertilitate, afecțiuni ale sistemului endocrin, tulburări metabolice etc
Mai multe date despre studiul despre care v-am povestit puteți găsi aici sau aici, sursele informațiilor noastre.
Fotografia a fost luată de aici.