Începe școala cu aceste alimente sănătoase

O alimentație sănătoasă este o componentă vitală pentru dezvoltarea unui trup sănătos și a unei minți agere. Decizia de a introduce cât mai multe alimente sănătoase în dieta copilului tău este cu atât mai necesară cu cât cei mici sunt înconjurați de tot felul de tentații, care mai de care mai nocive pentru sănătate. În plus, cele mai multe dintre obiceiurile alimentare se deprind din copilărie.

Fie că îți propui să folosești mai des alimente bio în rețetele pe care le știi deja sau ești în căutare de idei pentru pachetul celui mic, îți venim în ajutor cu o serie de sugestii.

  1. Fulgii de ovăz

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Deși cei mici ar putea fi atrași mai degrabă de cerealele din comerț, adevăratele beneficii stau în alternativele mult mai sănătoase. Spre exemplu, fulgii de ovăz sunt o bună sursă de energie și ajută la creșterea nivelului de concentrare pe tot parcursul zilei. Asta nu înseamnă că fulgii de ovăz trebuie consumați exclusiv la micul dejun. Combinați cu miere sau cu fructe proaspete, fulgii de ovăz pot deveni o gustare excelentă.

  1. Semințele de in

Tot în categoria alimentelor ce pot fi consumate la micul dejun, intră și semințele de in – o importantă sursă de Omega 3, plus că ajută la dezvoltarea creierului și la îmbunătățirea memoriei. Le poți presăra în bolul cu cereale, în iaurt sau chiar în felul principal de mâncare, fără ca cel mai mic să-și dea măcar seama că sunt acolo.

  1. Avocado

Declarat de Cartea Recordurilor Guinness drept cel mai nutritiv fruct din lume, avocado conține o listă impresionantă de ingrediente benefice pentru sănătatea copilului tău. De la vitaminele A, B, C, D, E și K, extrem de importante pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor și până la conținutul ridicat de proteine și fier. În plus, dincolo de elementele nutritive pe care le conține, acest fruct-minune ajută corpul copilului să absoarbă eficient nutrienții din alte fructe și legume. Atenție însă: avocado este unul dintre puținele fructe care se consumă doar în stare crudă. Nu-l prepara termic niciodată, pentru că își va pierde toate substanțele nutritive pentru care este atât de lăudat.

  1. Roșiile

Roșiile sunt foarte bogate în antioxidanți (betacaroten, licopen, vitaminele C și E) și ajută la creștere imunității, protejarea și întărirea sistemului osos, dar și la îmbunătățirea vederii. Sunt un aliment extrem de versatil, deoarece pot fi consumate atât în stare crudă, în salate și în sandvișuri, dar și încorporate în mâncarea gătită. Dacă celui mic nu îi plac roșiile în stare proaspătă, le poți fierbe și ulterior mărunți. Amestecate cu ulei de măsline și condimente, pot fi un sos gustos, gata de adăugat la paste sau alte feluri preferate.

  1. Kiwi

O excelentă sursă naturală de vitamina E, kiwi este unul dintre fructele care ajută la îmbunătățirea imunității în mod natural, dar și la protejarea de infecții virale și bacteriene. De asemenea, kiwi conține de cinci ori mai multă cantitate de vitamina C decât o portocală. Îl poți include în alimentația celor mici pe post de gustare.

  1. Morcovii

Aliați de nădejde pentru o vedere sănătoasă, morcovii conțin o cantitate însemnată de vitamina A și sunt, în același timp, o bogată sursă de beta-caroten. În plus, consumul de morcovi te poate ajuta să ții departe răcelile de sezon. Dacă majoritatea legumelor sunt mult mai sănătoase în formă naturală, morcovii sunt mai buni dacă îi gătești prin fierbere sau la aburi, deoarece organismul poate extrage o cantitate mai mare de betacaroten.

  1. Afinele

Afinele au o eficiență dovedită în blocarea agenților patogeni care atacă sistemul imunitar. În plus, studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că afinele sunt un real ajutor pentru organism în perioadele de convalescență în urma răcelilor și a gripei. Acest lucru este posibil datorită conținutului bogat în antioxidanți al afinelor, care sporesc capacitatea de a lupta cu diferite stări inflamatorii. Le poți servi celui mic fie pe post de gustare, fie le poți adăuga în pachetul pentru școală.

  1. Spanacul

Originar din Turcia, spanacul a devenit extrem de popular datorită celebrului personaj din desene animate: Popeye Marinarul. Include-l în alimentația copilului tău pentru cantitățile bogate de vitamina C și K, care ajută la îmbunătățirea legăturilor neuronale și protejează creierul. Atenție la modalitatea de preparare a spanacului: dacă vrei totuși să-l gătești, evită fierberea, deoarece va distruge mare parte din substanțele nutritive pe care le conține.

Surse:

http://bit.ly/2fnN4CA

http://bit.ly/2f0gmGL

Leave a Reply