De ce să consumi semințe de chia?

Semințele de chia există încă din vremea Aztecilor și Mayașilor, fiind originare din America de Sud. Aceste semințe mici și negre, înrudite cu menta, conțin substanțe nutritive care au beneficii importante pentru organism. Semințele de chia au propietatea de a oferi organismului uman o cantitate mare de energie, cuvântul „chia” însemnând în limba mayașă „putere”.

O porție de 100g de semințe chia conține:

  • Fibre 30g, care nu ridică procentul de zahăr în sânge și alimentează bacteriile prietenoase din organism. Datorită procentului mare de fibre din compoziția lor, semințele de chia pot absorbi până la de 10-12 ori greutatea lor în apă, devenind asemănătoare gelului.
  • Proteine 20g, într-un procent de 14%, care ajută la pierderea în greutate și elimină pofta de mâncare în proporție de 60% și cu 50% dorința de lua o gustrare pe timpul nopții.
  • Glucide și lipide 37g
  • Grăsimi esențiale 3g
  • Vitamine 7g
  • Potasiu 0,5g

Un alt atu important al acestor semințe constă în conținutul ridicat de acizi Omega 3 (60%) care îmbunătățește metabolismul, scapă organismul de stres și anxietate.

Studiile importante în domeniu au arătat că semințele de chia aduc îmbunătățiri în cazul bolnavilor de diabet tip 2. Semințele de chia au scăzut simțitor presiunea arterială și indicatorii inflamațiilor.

Conținutul semințelor de chia include calciu, fosfor și magneziu. Conținutul de calciu este impresionant, procentul fiind mult mai mare decât al lactatelor.

Semințele de chia pot fi încadrate ușor în orice dietă deoarece nu au un gust accentuat. Pot fi consumate crude sau încorporate în smoothie-uri, budincă, pâine, prăjituri. Desigur, ele se pot asocia și cu iaurt, salate, orez, cereale, presărate peste friptură și cu multe alte preparate. Deoarece au proprietatea de a asorbi apa și grăsimile, pot fi utilizate pentru a îngroșa sosurile și pentru a înlocui oul.

Iată o rețetă simplă de budincă cu semințe de chia și kiwi:

Ingrediente:

Mod de preparare:

  1. Într-un bol, mixați împreună laptele, sucul de kiwi și mierea.
  2. Adăugați semințele de chia și mixați bine.
  3. Ornați paharele cu feliile de kiwi și adaugați compozișia.
  4. Paharele se pun la frigider și se lasă peste noapte.
  5. Înainte de a fi servit desertul, se adaugă topping-ul de ciocolată sau fructele.

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply