Cinci fructe care nu trebuie să lipsească din meniul copilului tău

Alcătuirea meniului celor mici este o sarcină destul de dificilă pentru părinți. Pe de o parte, există controversele legate de posibilele efecte negative ale anumitor alimente, în timp ce, pe de altă parte, știm cu toții că organismul în creștere are nevoie de foarte mulți nutrienți. Există câteva fructe care le sunt recomandate copiilor atât pentru proprietățile lor benefice, cât și pentru savoarea lor deosebită.

Banane

Bananele au fost mereu pe gustul tuturor, indiferent de vârstă. Sunt dulci, cremoase și aromate și nu provoacă aciditate la stomac. Ba chiar dimpotrivă, au rolul de a calma digestia mai agitată. Conțin vitamine din gama B, iar asta le aduce celor mici mai multă bună dispoziție. Le sunt recomandate și micuților anemici, pentru că stimulează producția de hemoglobină din sânge.

Nuci

Acei acizi grași benefici (Omega 3) de care are nevoie copilul nu se găsesc doar în pește, ci și în nuci. Textura lor dură cere mai multă grijă atunci când e vorba de copii de vârste mai mici. În schimb, consumul lor le consolidează sistemul imunitar. Sunt bogate în vitamine (A, cele din gama B sau vitamina PP) și minerale (calciu, magneziu, zinc și iod). În plus, stimulează puternic memoria.

Avocado

Apărut relativ recent pe piața românească, avocado este un fruct delicios care conține grăsimi bune pentru organism. Poate fi introdus în alimentația copilului la scurtă vreme după începerea procesului de diversificare. Conține potasiu și antioxidanți naturali. Acest fruct poate fi și o sursă excelentă de fibre, vitamine și minerale. Îmbunătățește vederea și sistemul osos și scade riscul de obezitate.

Mere

Un măr pe zi ține doctorul la distanță, după cum ni s-a spus mereu în copilărie. Nu este un mit: conțin atât de mulți nutrienți, încât ar trebui să avem grijă să nu lipsească niciodată din coșul cu fructe. Fie că e vorba de merele văratice sau de cele rumene de toamnă, ele îi asigură celui mic un aport însemnat de vitamina C, potasiu, fier și calciu, plus o mare cantitate de fibre, atât de necesare digestiei. Susțin sănătatea inimii, și, una peste alta, îi furnizează energie sănătoasă pentru fiecare zi.

Caisele

Gustoase și aromane, caisele bine coapte sunt fructe care nu afectează buna digestie, ci chiar o susțin. Aduc în alimentația copilului o mare cantitate de betacaroten și vitaminele A și C. Caisele se află pe lista de recomandări împotriva constipației, a problemelor urinare și ale vederii. Este un vitaminizant puternic.

Leave a Reply