cereale fara gluten

7 Super cereale fără gluten şi alternative ale cerealelor pe care să le adaugi în alimentaţia ta

Indiferent dacă urmezi o dietă fără gluten sau nu, am alcătuit o listă care te va inspira să începi să găteşti şi să adaugi cât mai des în alimentaţia ta aceste 7 delicioase şi pline de nutrienţi cereale fără gluten şi alternative ale cerealelor. Începem?

SORG – este foarte bogat în antioxidanţi care ajută la prevenirea anumitor tipuri de cancer şi boli cardiovasculare. Sorgul poate fi copt, făcându-l o alternativă grozavă a floricelelor de porumb (popcorn). Nutrienţi importanţi: fibre, fier, complex de vitamine B şi proteine. 1 cană de făină de sorg oferă 16 g de proteină şi 12 g de fibre.

MEI – uşor digerabil, meiul este o cultură principală în India şi Africa pentru că este foarte tolerabilă la secetă. Nutrienţi importanţi: fibre, cupru, complex de vitamine B şi proteine. 1 cană de făină de mei oferă 12 g de proteină şi 16 g de fibre.

HRIŞCĂ – este înrudită cu rubarba, iar cercetările ştiinţifice au demonstrat că dietele care conţin hrişcă sunt în strânsă legătură cu scăderea riscului de a dezvolta un nivel ridicat de colesterol şi hipertensiune arterială. Nutrienţi importanţi: fibre, mangan, zinc şi proteine. 1 cană de făină de  hrişcă oferă 16 g de proteină şi 16 g de fibre.

QUINOA – care este înrudită cu mangoldul (sau sfeclă elveţiană) şi spanacul şi conţine echilibrul perfect al tuturor amino-acizilor esenţiali. Quinoa este considerată de către incaşi a fi „Cereala Mamă”. Nutrienţi importanţi: fibre, mangan, magneziu şi proteine. 1 cană de făină de quinoa oferă 16 g de proteină şi 8 g de fibre.

AMARANT – conţine peptide, lunasin, care pot proteja împotriva anumitor tipuri de cancer, diabet, boli ale inimii şi atacuri cerebrale. Nutrienţi importanţi: fibre, fier, complex de vitamine B şi proteine. 1 cană de făină de amarant oferă 16 g de proteină şi 12 g de fibre.

TEFF (sau meiul etiopian) – este cea mai mică cereală din lume şi conţine mai mult calciu decât orice altă cereală. Este folosită pentru a face „injera”, o pâine asemănătoare clătitelor, foarte populară în Etiopia. Nutrienţi importanţi: fibre, fier, calciu şi proteine. 1 cană de făină de  teff oferă 16 g de proteină şi 16 g de fibre.

MESQUITE – provine din bobul păstăilor arborelui de mesquite. Este foarte bogată în fibre, în special fibre solubile care ajută la controlul zahărului din sânge. Nutrienţi importanţi: fibre, fier, magneziu şi proteine. 1 cană de făină de  mesquite oferă 8 g de proteină şi 46 g de fibre.

***

Eşti gata să încerci alternativele naturale şi sănătoase ale cerealelor? Le găseşti pe toate la BIOCORNERproaspete şi ecologice.

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Înscrie-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Imagine via Pinterest

One thought on “7 Super cereale fără gluten şi alternative ale cerealelor pe care să le adaugi în alimentaţia ta”

Leave a Reply