Ce să faci cu un broccoli?

Broccoli este considerat de nutriționiști un aliment minune, de aceea ne recomandă să îl introducem în meniu cât se poate de des. Este extrem de benefic pentru copii și pentru cei care vor să piardă în greutate. Broccoli conține antioxidanți puternici, vitamina C, acid Folic, o cantitate mare de calciu, potasiu, zinc, fier și vitaminele B1, B2, B3, B6. Deși mulți dintre noi îl folosim doar pe post de garnitură pentru fripturi, broccoli poate fi folosit într-o mulțime de alte moduri. Haideți să vă dăm câteva idei!

Folosește-l pentru supe cremă

Supele cremă sunt preparate extrem de hrănitoare, excelente pentru vară și nu în ultimul rând, ceea ce ne place cel mai mult, sunt ușor de gătit. Pentru o supă cremă de broccoli ai nevoie de 1 broccoli de 500 de grame, 1-2 cartofi, 1 ceapă, 2 morcovi, 1 ardei gras, sare și piper. Legumele se taie, în bucăți mari și se pun la fiert. Când sunt suficient de moi, legumele se pasează până când devin o cremă fină. Supa cremă se lasă, încă puțin, pe foc pentru un clocot, iar apoi e gata. Se poate servi cu smântână, brânză de capră, bucățele de bacon alături de pâine prăjită sau crutoane.

Sosuri pentru paste cu broccoli

Broccoli-ul este extrem de gustos și pentru sosurile de paste. Îl poți combina, cu încredere, cu somon, conopidă, ciuperci sau zucchini. Adaugă smântână, puțin usturoi și parmezan, așază-l peste paste și masa-i gata!

Folosește-l pentru smoothie-uri

Smoothie-urile sunt o armă de încredere, mai ales în curele de detoxifiere. De cele mai multe ori se combină plantele verzi cu alte legume sau fructe așa că nu vă sfiiți să folosiți broccoli. Iată un exemplu de rețetă: 100 de grame de broccoli, un morcov, un kiwi și lapte de cocos. Mixează-le într-un blender și savurează-l cu plăcere.

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply