BIOidei: somon cu piure de sfeclă

Carnea de somon este una dintre vedetele dietei și vieții sănătoase din ultimii ani. Somonul este sărac în calorii și grăsimi saturate, dar foarte bogat în proteine și în acizi grași Omega-3. Beneficiile acestor acizi grași au fost îndelung studiate și s-a demonstrat că împiedică instalarea aritmiei cardiace și a aterosclerozi, îmbunătățesc funcționarea celulelor per ansamblu și transferul de informații între celulele corpului și creier.

Pe lângă conținutul de acizi grași, somonul stimulează producția de serotonină, conține vitamina D, care menține în limitele normale calciul și fosforul din organism, minerale, proteine și vitaminele B3, B12 și B6. Consumul de somon permite organismului să absorbă mai rapid Omega-3 decât din capsulele cu ulei de ficat de cod. Somonul este foarte bun și pentru sportivi deoarece ajută la refacerea mușchilor, mărește rezistența la efort și întărește oasele.

Somnul este foarte versatil, acesta putând fi preparat în diverse variante: rumenit doar la suprafață, sub formă de chifteluțe, la grill, la cuptor, la abur, afumat.

Iată o rețetă delicioasă și foarte simplă pentru un somon moale și suculent, servit cu piure de sfeclă:

Ingrediente

Fileul de somon se pune într-o tavă picurându-se puțin ulei de măsline peste el și se asezonează cu sare, piper, puțin rozmarin. Se dă la cuptor la o temperatură joasă, pentru a-și păstra toate proprietățile nutritive. Somonul este gata atunci când prinde o crustă delicată la suprafață și furculița intră ușor în el. Se oprește focul și se lasă la răcit înainte de servire.

În timp ce somonul este la cuptor, se poate pregăti piureul de sfeclă. Sfecla se pune la fiert odată cu morcovul, decojindu-se după fierbere. Se poate pasa atât manual, cât și cu robotul de bucătărie, alături de morcov și de unt. Se adaugă laptele și sare după gust.

Poftă bună! 🙂

Leave a Reply