7 mituri legate de alimentație în care nu mai credem

Alimentele degresate sunt mai sănătoase

Cuvântul „degresat” atrage ca un magnet persoanele care își doresc să slăbească. De fapt, numărul scăzut de grăsimi înseamnă un gust mai puțin bun. Astfel, producătorul va compensa lipsa gustului prin adăugarea de aditivi alimentari, sare și zahăr. Cu alte cuvinte, degeaba consumi alimente fără grăsmi, dar cu un conținut ridicat de substanțe nocive.

Tot în această categorie intră și termenul „fără zahăr”, deoarece zahărul este de multe ori înlocuit cu sodiu sau grăsime. Atenție mare atunci când vă alegeți produsele „fără grăsimi” și „fără zahăr”, deoarece pot avea mai multe elemente nocive pentru organism decât vă imaginați.

Cafeaua nu e sănătoasă

Unul dintre cele mai răspândite mituri este legat de cafea și de faptul că aceasta nu este deloc sănătoasă pentru organism. Mai mult, există numeroase diete care încep cu fraza „Renunță la cafea”.

Adevărata problemă nu este consumul de cafea, ci faptul că oamenii tind să bea prea multă cafea, în care adaugă lapte, zahăr și alte siropuri. Noi îți recomandăm să îți îndrepți atenția spre cafeaua bio, iar dacă ești mare amator de băuturile preparate instant, fără efort, să alegi un sortiment de eco cafea la plic, ușor de preparat.

Alimentele bio nu sunt cu nimic diferite de cele non-bio

Există numeroase voci care susțin că alimentele bio nu sunt cu nimic diferite de cele non-bio. Nimic mai fals! Din cauza pesticidelor și îngrășămintelor chimice se consumă mai bine de jumătate din rezerva biologică de antioxidanți pentru a neutraliza chimicalele pe care le absorb din sol.

În plus, Institutul European pentru Agricultură a confirmat, în urma unor studii care au durat cinci ani, că legumele, fructele și cerealele rezultate din culturile bio sunt cu 15% mai bogte în substanțe nutritive față de cele produse industrial.

Asta ca să nu mai vorbim de gustul mult mai bun pe care îl au fructele și legumele bio.

Poți mânca orice, dacă mănânci până în ora 18:00

Aproape orice persoană care a ținut o dietă a fost convinsă, la un moment dat, că e total interzis să mănânci după ora 18:00 dacă vrei să slăbești. Adevărata problemă este predilecția noastră pentru a consuma alimente bogate în calorii și dulciuri. Dacă păstrezi o balanță calorică adecvată, adică dacă mănânci mai puține calorii decât arzi, poți mânca chiar și seara.

Apa ne ajută să scăpăm de kilogramele în plus

Nu există nicio îndoială că apa este vitală pentru corp, însă de aici și până la mitul că ne poate ajuta să slăbim e cale lungă. E drept, dacă apa te ajută să stai departe de băuturile bogate în calorii, atunci s-ar putea să-ți fie de ajutor. Însă un consum mai mare de apă nu te va ajuta să slăbești dacă nu îți vei schimba și stilul de viață și, implicit, obiceiurile alimentare.

Zahărul cauzează diabetul

O afirmație luată foarte în serios de multe persoane este aceea că zahărul este răspunzător pentru declanșarea diabetului. De fapt, dacă consumăm foarte mult zahăr, singurul lucru la care suntem predispuși este îngrășarea. Se cunoaște faptul că persoanele supraponderale sunt mai predispuse la diabetul de tip II, însă acest lucru nu este suficient pentru a afirma că există o legătură clară între zahăr și diabet.

Grăsimile nu sunt sănătoase

Una dintre principalele greșeli regăsite în multe dintre dietele de slăbit este lipsa grăsimilor. De fapt, corpul uman are nevoie de trei tipuri de substanțe nutritive pentru a se dezvolta și funcționa: proteine, carbohidrați și grăsimi.

Există și grăsimi sănătoase, pe care le regăsim în alune, semințe, pește, avocado, măsline și lactate. Este recomandat, în schimb, să evităm grăsimile saturate care se regăsesc în carnea roșie și în alimentele procesate.

Surse:

http://bit.ly/2k1SSXb

http://bit.ly/2hxycW9

Leave a Reply