5 pași spre întărirea imunității în mod natural

Pe lângă fructele și legumele de sezon, toamna ne aduce și un lucru mai puțin plăcut: enervantele răceli de sezon. Deși lipsite de complicații, de cele mai multe ori, răcelile reușesc să ne strice dispoziția sau să ne țintuiască la pat pentru câteva zile. Nu există o rețetă minune prin care să le ții la distanță, dar o imunitate crescută te poate ajuta să le reduci considerabil simptomele și durata.

  1. Consumă fructe și legume bogate în vitamina C

Cunoscută și ca „vitamina imunității”, vitamina C este unul dintre aliații indispensabili în lupta cu bolile de sezon. Și nu doar atât. Este dovedit faptul că vitamina C ajută la întărirea imunității pe termen lung, dar și la reducerea duratei și simptomelor răcelilor de sezon. În plus, ajută la refacerea naturală a organismului după perioadele de convalescență și este principala responsabilă pentru vitalitate și energie.

Din fericire, vitamina C este ușor de găsit în multe dintre alimentele pe care le consumăm în mod frecvent. Citricele, legumele verzi, ardeiul gras, varza broccoli, mazărea și roșiile sunt doar câteva dintre alimentele bogate în această vitamină. Pe scurtă, o dietă care are la bază multe fructe și legume îți va asigura necesarul zilnic de vitamina C.

  1. Adoptă o dietă bogată în magneziu

În ceea ce privește mineralele, un rol de cinste îl joacă magneziul. Denumit și „mineralul antistres”, magneziul este asociat cu ținerea la distanța a oboselii și a stresului. Dincolo de asta, un aport suficient de magneziu are proprietăți dovedite și asupra creșterii imunității.

Pentru a-ți asigura necesarul zilnic de magneziu, consumă varză, ceapă, broccoli, sfeclă roșie și rădăcinoase. În ceea ce privește fructele, îți recomandăm să incluzi în dieta ta banane, piersici, caise, pepene roșu, avocado și mango.

  1. Asigură-te că dormi suficient

Somnul este la fel de important precum dieta, deoarece, în timpul somnului, au loc anumite procese ce țin inclusiv de regenerarea celulelor și a țesuturilor. Dacă nu dormi suficient te vei simți nu doar mai obosit, ci și mai stresat. Acest lucru se întâmplă pentru că, atunci când nu ne odihnim suficient, organismul produce o cantitate mai mare de cortizol – un hormon al stresului. De reținut ar fi și că nu există un număr de ore de somn care ar trebui bifate, deoarece fiecare organism este unic și are nevoi diferite.

  1. Fă mișcare zilnic

Nu trebuie să ajungi neapărat la sală. Simplul mers pe jos este recunoscut ca benefic pentru întărirea imunității. În plus, o scurtă plimbare în natură te va ajuta să-ți limpezești mintea atunci când treci printr-o perioadă stresantă. Dincolo de asta, mersul pe jos te va ajuta să-ți oxigenezi creierul și îți face organismul mai receptiv în lupta cu virușii de sezon.

Asta nu înseamnă că trebuie, în mod obligatoriu, să-ți începi dimineața plimbându-te prin parc jumătate de oră. Poți, în schimb, să alegi să parcurci o bucată din drumul spre birou pe jos.

  1. Bucură-te de beneficiile ceaiului verde

De mii de ani este cunoscut faptul că ceaiul verde este un puternic antioxidant. Folosit adesea pe post de leac băbesc, ceaiul verde are numeroase proprietăți antivirale. Noi îți recomandăm să nu aștepți să răcești pentru a te bucura de o cană de ceai. Consumă-l zilnic, mai ales dacă ești adeptul unui consum ridicat de cafea. Dacă nu știi ce să alegi, te poți inspira din selecția noastră de ceaiuri!

 

Nu uita că nu există alimente minune care să conțină toți nutrienții necesari consolidării imunității. Astfel, îți recomandăm să adopți un stil de viață cât mai sănătos și să consumi, pe cât posibil, alimente naturale, certificate bio.

 

Surse:

http://bit.ly/2yxIsBg

http://bit.ly/2jnBE6K

Leave a Reply