5 alimente pentru creșterea imunității copiilor

Sistemul imunitar este cel care ne protejează organismul și luptă împotriva infecțiilor și invadatorilor, care ne pot provoca anumite boli. Unii copii sunt mai predispuși să se îmbolnăvească mult mai repede față de alții care nu contactează răceli, gripă sau alte afecțiuni, care, deși, pot părea minore, pot să rezulte anumite complicații nedorite.

Sănătatea micuților noștri este cea mai importantă și puteți să nu vă faceți griji, acum că se apropie sezonul răcoros, deoarece imunitatea acestora poate fi ajutată de anumiți aliați, care se regăsesc în anumite alimente:

  1. Iaurtul este un aliment bogat în probiotice și poate fi un real combatant în prevenirea răcelii sau a altor infecții.
  2. Oul este compus dintr-o serie de proteine esențiale organismului uman, vitamine antioxidante A și D, minerale (fier, seleniu, zinc).
  3. Nucile sunt unele dintre cele mai frecvente gustări pe care le poate avea copilul tău, conțin acizi grași omega 3, care reduc numărul infecțiilor respiratorii la copii, dar sunt și o sursă vitală de energie.
  4. Peștele gras (somonul, tonul, sardinele) conține acizi grași Omega 3 și deține un puternic rol antiinflamator. Somonul este unul dintre puținele tipuri de pește care îi asigură organismului, pe lângă aportul de acizi grași omega 3, zinc și vitamina D (o vitamină care poate fi obținută doar prin expunerea la soare a organismului). Zincul contribuie la eliberarea de anticorpi și la prevenirea afecțiunilor respiratorii la copii. Cu toate acestea, fiți atenți la cantitate, un copil nu poate consuma mai mult de o porție de pește săptămânal.
  5. Fructele și legumele. Fructele de pădure, fie că ne referim la mure, fragi, afine, zmeură, sunt bogate în vitamina C, bioflavonoide sau fitochimicale, care luptă pentru conservarea unui organism sănătos. Roșiile sunt bogate în licopen, o substanță nutritivă care acționează ca antioxidant. Citricele, kiwi, căpșunile, merele sunt bogate în vitamina C, care diminuează riscul bolilor cardiovasculare și al cancerului. Morcovul, cartofii dulci, dovleacul, spanacul, ardeiul gras sunt bogate în betacaroten, substanță ce ajută organismul să lupte împotriva bolilor cardiovasculare, infecțiilor, alergiilor, astmului, cancerului. Ciupercile au proprietăți antivirale, anticancerigene și antibacteriene.

Cu toate acestea, trebuie să mai țineți cont de câteva sfaturi. O cantitate mai mare de alimente nu va stimula într-un grad mai mare sistemul imunitar și nu vă învinovățiți dacă micuțul vostru se îmbolnăvește, acest lucru nu înseamnă că nu l-ați hrănit corespunzător. 🙂

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply