10 super-alimente pentru sănătatea inimii

Specialiștii în nutriție și medicină au reușit să realizeze o listă cu cele mai bune produse recomandate protecției sistemului cardiovascular. Acestea sunt printre cele mai eficiente în întărirea inimii și în menținerea sănătății sistemului vascular.

Este deja un fapt bine știut și dovedit prin studii clinice că dieta sănătoasa este fundamentul unei sănătăți bune și mai ales al prevenirii unor probleme de natură cardiacă, ce apar inițial ca urmare a dietei bogate în sare și lipide și lipsite de antioxidanți și substanțe care pot proteja vasele de sânge. Datorită importanței acordate vitaminelor și substanțelor în forma lor neprocesată, specialiștii mai denumesc dieta recomandată cardiacilor și “dieta alimentelor integrale” deoarece totul ar trebui să fie în formă crudă.

  1. Peştele

Asociaţia Americană pentru Sănătatea Inimii recomandă consumul de peşte cel puţin de două ori pe săptămână. Este bun în special peştele mai gras, precum somonul sau tonul, deoarece este mai bogat în acizi graşi de tip Omega-3. Aceşti acizi graşi reduc riscul de a suferi de artrită, scad nivelul colesterolului şi al tensiunii arteriale.

  1. Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt bogate într-un anumit tip de antioxidant care se numeşte polifenol, care poate scădea tensiunea arterială şi mai poate stimula aşa-numitul “colesterol bun”. Un studiu din 2011 a relevat faptul că afinele conţin nişte compuşi numiţi antociani, care se mai găsesc şi în zmeură, care sunt foarte buni pentru protejarea împotriva tensiunii arteriale mari.

  1. Uleiul de măsline

Schimbaţi uleiul normal sau untul cu uleiul de măsline pentru că ajută la reducerea nivelului de colesterol. Grăsimile monosaturate care se găsesc în uleiul de măsline sunt cele mai “sănătoase” dintre grăsimi, dar nu trebuie uitat că ele rămân totuşi un tip de grăsimi, aşa că trebuie folosit cu moderaţie.

  1. Roșiile

Roșiile sunt consumate în întreaga lume și sunt printre cele mai iubite legume. În salate, mâncăruri sau pur și simplu crude, ele au devenit deja o parte integrantă a dietei zilnice. Iar studiile demonstrează faptul că ele au și adevărate roluri protectoare împotriva afecțiunilor cardiace. Roșiile conțin, printre altele, licopen, considerat a fi unul din cei mai puternici antioxidanți naturali, precum și vitamina C, A, antocianina, alfa și beta caroten, potasiu, folați și fibre.

  1. Sparanghelul

Sparanghelul ar trebui consumat mult mai des pentru că are un conținut crescut de beta caroten și luteină, vitamine din complexul B (în special vitamina B1, B2, B6, dar nu numai), folați (vitamina B9), vitamina C, vitamina K, fier, fosfor, calciu, magneziu, zinc și fibre (aproximativ 2 grame la 100 de grame de produs proaspăt consumat). Sparanghelul are puține calorii, este complet lipsit de colesterol și este foarte sărac în sodiu. Acestea, alături de multitudinea nutrienților conținuți, îl recomandă în dieta tuturor celor care doresc să își protejeze aparatul cardiovascular și să își întărească sănătatea, în general.

  1. Nucile

Un studiu amplu a arătat că dacă o persoană înlocuieşte în alimentaţia sa consumul de carne roşie cu cel de nuci, riscul de a suferi un accident vascular cerebral scade cu 17%. Grăsimile nesaturate din nuci pot ajuta la reducerea colesterolului în comparaţie cu carnea roşie, însă nu trebuie uitat faptul că, chiar şi aşa, au un nivel destul de ridicat de grăsimi şi calorii. Atunci când consumați nuci, aveți grijă ca porţiile să fie moderate.

  1. Tofu

Tofu este făcut din lapte de soia coagulat și presat. Printre cei mai importanți nutrienți din tofu se numără: niacina, folați, calciu, magneziu și potasiu. Fitoestrogenii din soia sunt considerați agenți importanți în reducerea nivelului colesterolului plasmatic. Specialiștii sunt de părere că prin consumarea zilnică a 25 de grame de tofu, în cadrul unei diete cu conținut redus în grăsimi saturate și colesterol, se poate reduce semnificativ riscul apariției afecțiunilor cardiovasculare.

  1. Ciocolata neagră

Ciocolată neagră este de fapt ciocolată cu un conținut foarte ridicat în cacao. Efectele sale benefice asupra sănătății derivă din acest procent ridicat și din faptul că astfel are o cantitate crescută de antioxidanți (derivați din semințele măcinate și fermentate de cacao). Se pare că ciocolată neagră poate ameliora temporar rezistența ADN-ului la stresul oxidativ celular. Consumul moderat poate favoriza reducerea tensiunii arteriale, însă specialiștii ne avertizează să alegem ciocolata cu un conținut de minim 70% în cacao.

  1. Vinul roșu

Vinul roșu aduce organismului flavonoizi, antioxidanți, polifenoli și catechine. Studii efectuate pe animalele de laborator au demonstrat faptul că vinul roșu conține o substanță cu reale efecte cardioprotectoare, numită resveratrol. Resveratrolul este produs din coaja strugurilor în procesul de fermentație. Pentru a simți din plin efectul benefic al acestei substanțe, specialiștii ne sfătuiesc să sorbim vinul puțin câte puțin și să nu depășim cantitatea de un pahar de vin roșu pe zi.

  1. Ceaiul

Ceaiul este foarte bogat în antioxidanți, în catechine și în flavonoizi și poate avea un rol protector în special asupra tonusului vascular (poate reduce semnificativ tensiunea arterială). Are roluri benefice și în ceea ce privește protecția împotriva bolilor coronariene. În plus, ceaiul poate stimula și tranzitul intestinal, ameliorează flora intestinală și are proprietăți anticancerigene.

Surse: http://bit.ly/2Epmp2V, http://bit.ly/2nYeFyC

Leave a Reply