Importanța fructelor și legumelor în dieta celor mici

Ai încercat vreodată să strecori piure de legume în grișul cu lapte al copilului tău? Ai inventat povești și ai folosit legumele ca recuzită să-l convingi să le mănânce, dar nimic nu a funcționat? Ei bine, nutriționiștii susțin că acest lucru e complet normal și că nu trebuie să ne facem griji.

De ce copilul meu nu mănâncă legume sau fructe?

Neofobia alimentară sau teama de alimente necunoscute/noi, își are apogeul între doi și șase ani. În acest interval de vârstă, copiii sunt mai predispuși să prefere gustul dulce al alimentelor astfel că pot găsi unele legume neplăcute la gust. Ca urmare, ei refuză unele legume sau fructe și le preferă pe altele.  

Părinții îngrijorați ș pot încerca diferite moduri de a-și determina copilul să mănânce anumite fructe sau legume, însă acest lucru poate doar agrava problema pe măsură ce orele de masă devin stresante atât pentru copil, dar și pentru părinți. 

De ce este important ca cei mici să primească porțiile zilnice recomandate de legume și fructe? 

Fructele și legumele sunt bogate în vitamine, minerale și fibre, tocmai de aceea, cei mici trebuie încurajați sa le consume în loc de gustări și fast-food care sunt bogate în grăsimi și zahăr. 

Vitaminele, mineralele, fibrele și antioxidanții din fructe și legume oferă următoarele beneficii:

  • Protejează împotriva împotriva bolilor
  • asigura creșterea și dezvoltarea sănătoasă a copilului.
  • Întăresc sistemul imunitar al copilului și ajută la lupta împotriva bolilor
  • Conținutul ridicat de fibre poate ajuta la buna funcționare a sistemului digestiv și poate preveni constipația

Este în regulă dacă copilul meu mănâncă doar o singură legumă pentru o perioadă lungă de timp? 

Consumul unei singure legume înseamnă că s-ar putea ca micuțul dumneavoastră să rateze nutrienții esențiali care sunt disponibili într-o varietate de legume. De exemplu, morcovii sunt bogați în Vitamina A, în timp ce spanacul este bogat în Vitamina K. Deoarece obiceiurile alimentare și gusturile se formează încă de la o vârstă fragedă, este important ca părinții să ofere o varietate în alimentația copiilor lor de mici, astfel încât aceștia să aibă mai puține șanse să dezvolte deficiențe nutriționale pe termen lung.

Leave a Reply