Fructele și legumele BIO au mai mulți antioxidanți, confirmă un nou studiu
Nu vrem să credeți că suntem fani ai teoriei conspirației, dar nu putem să nu remarcăm cât de rare sunt studiile de amploare și bine făcute pe temele alimentației ecologice. Ca și cum cineva se preface că această alternativă sănătoasă nu există și nu contează. Tocmai de aceea ne bucură cercetări ca cea despre care vom vorbi acum, cercetare care va fi publicată chiar în această săptămână în British Journal of Nutrition. Noi am tras însă cu ochiul într-un articol din Time, care a prezentat studiul înaintea apariției oficiale.
Un impact recunoscut
Fructele, legumele și cerealele crescute după regulile agriculturii organice au niveluri mai mari de antioxidanți și mult mai mici de pesticide față de alimentele cultivate după regulile comune, concluzionează cercetarea care a făcut practic un rezumat al unor studii realizate pe această temă. Roadele ogoarelor eco conțin, potrivit acestei cercetări, cu 17% mai mulți antioxidanți decât cele convenționale.
„Aflăm, așadar, foarte clar că modul în care ne cultivăm mâncarea are un impact”, spune Carlo Leifert, profesor de agricultură ecologică la Universitatea din Newcastle, cel care a și condus tot demersul. „Dacă alegi să cumperi legume și fructe organice, poți să fii sigur că vei avea parte de mai mulți antioxidanți la același număr de calorii”, adăugă el.
Descoperirile contrazic un studiu similar publicat în urmă cu 2 ani de cercetătorii de la Stanford, care susțineau că au găsit doar diferențe minore în conținutul nutrițional al alimentelor organice și convenționale.
Numeroase cercetări au concluzionat, de-a lungul anilor, că antioxidanții scad riscul de cancer și alte maladii care ne macină în această eră a mâncării pe banda rulantă.