Cum să introduci mai multe legume în alimentația familiei

Recomandate de nutriționiști pentru multiplele beneficii pe care le aduc sănătății, legumele nu se află pe lista preferințelor culinare ale tuturor, mai ales în rândul celor mici. Câteva trucuri simple ne pot ajuta să le aranjăm atractiv și să le „strecurăm” printre alte preparate, așa încât familia să nu piardă nimic din bogăția lor de nutrienți.

Legumele sunt alimentele ideale. Între altele, au avantajul că nu îngrașă, ajută la o digestie bună, susțin sistemul imunitar și ne umplu de energie. Pe de altă parte, pot să aibă un gust fad și să arate puțin apetisant în farfurie, așa că nu au succes la masă. O soluție la îndemână ar fi alegerea supelor cremă. Cu un blender, niște mirodenii și combinații simple de ingrediente, legumele se pot transforma în preparate de o savoare neașteptată.

Salatele pot fi și ele irezistibile dacă le adăugăm, de pildă, frunze de năsturel, rucola sau uleiuri, cum ar fi cele de măsline, nucă, dovleacă, cânepă sau porumb. Pentru că toată lumea se dă în vînt după carne și cartofi prăjiți, putem să preparăm din când în când așa ceva acasă, pe grătar sau la cuptor, asezonând totul din belșug cu legume. De asemenea, legumele pot fi presărate peste pizza sau integrate în sosurile pentru paste. Pot fi pasate și mixate între ele sub formă de sucuri.vegetables-frying-pan-greens

Aspectul preparatelor în farfurie poate să le schimbe celor din familie părerea despre legume, le putem aranja în forme ingenioase, combinându-le în funcție de culoare. Pentru cei mici poate fi o adevărată bucurie să participe la operațiunile de gătire a mâncărurilor, motiv pentru a le savura apoi cu entuziasm. Tot pentru ei, decuparea legumelor și a fructelor în forme familiare, de floare, ursuleț, soare și altele tranformă legumele din farfurie în alimente prietenoase. Dacă li se explică de ce este bine să mănânce fructe și legume într-un mod amuzant și interesant, cei mici pot să înțeleagă și să adopte treptat obiceiurile sănătoase în alimentație. Un coș cu fructe în living, câteva legume frumos aranjate pe o farfurie în bucătărie pot fi soluția la care recurg toți membrii familiei atunci când au poftă de o mică gustare.

Nu în ultimul rând, pregătește deserturi raw. Putem folosi fructe deshidratate, unt de cacao, tapioca, sirop de arțar, miere, nucă și diverse condimente. Nimeni nu va refuza „un dulce” ispititor, preparat din ingrediente organice, în combinații neașteptate!

Leave a Reply