Ce să faci cu sfecla roșie?

Cunoscută pentru beneficiile sale încă din antichitate, sfecla roșie are în compoziția sa multe substanțe nutritive precum vitamina A, vitaminele B1, B2, B6, vitamina C, sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod, potasiu și antioxidanți. Dacă ar fi consumată pe scară largă, sfecla roșie ar putea reduce cu 10% decesele cauzate de bolile cardiovasculare, susțin cercetătorii. Dacă ai stari anemice, este indicat să consumi regulat sfeclă. Datorită conținutului ridicat de fier, această legumă poate combate anemia și îți poate îmbunătăți condiția fizică. Iată cum o poți utiliza:

Prepară-ți sucuri de sfeclă

Cei care au introdus sucurile de sfeclă roșie în alimentația lor, susțin că acestea le oferă energie și vitalitate pe parcursul întregii zile, un tonus bun și, în mod miraculos, le dă senzația de sațietate și taie pofta de mancare. În plus, sucurile de sfeclă roșie sunt nelipsite din alimentația persoanlor care se confruntă cu probleme oncologice, sfecla fiind considerată alimentul numărul 1 în lupta împotriva cancerului. Combin-o cu citrice, ghimbir, morcov, măr sau țelină.

Risotto cu sfeclă roșie

Pregătește un risotto cremos, ușor aromat și bogat în nutrienți din 500 gr sfeclă roșie, 1 cub de unt, 2 linguri de ulei de măsline, 1 ceapă și un cățel de usturoi tocate fin, 250 gr de orez pentru risotto, 150 ml de vin alb, 750 ml de supă de legume și o mână de parmezan  ras pe care o adaugi la final. Sfecla coaptă se pasează sub formă de piure și amestecă cu risotto-ul. Servește-l cu smântână, mărar tocat și extra parmezan la alegere.

Colorant natural roșu

Sfecla trebuie coaptă, iar apoi se pasează foarte bine până când se obține un piure fin. Acest piure se trece printr-o sită deasă sau o pânză curată și se foloseşte doar sucul pentru a colora creme pentru prăjituri sau chiar aluaturi.

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply