Ce să faci cu o nucă de cocos?

Iubești batoanele de ciocolată cu nucă de cocos sau prăjiturile, bomboanele tăvălite prin cocos? Atunci ar trebui să descoperi care sunt proprietățile acestui fruct senzațional și câte alte rețete mai poți prepara. Poți învăța să pregătești preparate din bucătăria internațională deoarece cocosul este utilizat cu precădere în bucătăria asiatică, indiană sau jamaicană. Pentru multe secole, nuca de cocos a servit ca hrană esențială pentru diferite popoare, dar și ca leac, aceasta fiind utilizată și în medicina modernă.

Un ingredient valoros pentru sănătate

Nuca de cocos conține electroliți naturali sterili, care hrănesc PH-ul și funcția musculară. Deține un conținut crescut de fibre, care ajută la reglarea tranzitului intestinal și obținerea unei senzații de sațietate pentru o perioadă mai lungă de timp. Are un aport ridicat de acid lauric care întărește imunitatea, are efecte antivirale, antibacteriene și antimicrobiene. Conține proteine, vitamina B, zinc, fosfor, iar fierul din compoziția sa poate fi asimilat cu rapiditate dacă acest fruct este consumat împreună cu vitamina C. Astfel, puteți adăuga nuca de cocos în salatele ce conțin și citrice.

Prepară lapte de cocos

Dintr-o nucă de cocos pot fi obținute ingrediente diferite: lapte de cocos, unt de cocos, ulei de cocos, fulgi de cocos, făină de cocos. Laptele de cocos poate fi realizat 100% natural. Cu ajutorul unui blender, se amestecă un strop de apă plată cu cocosul. Laptele de cocos este utilizat în curry-uri, tocănițe, prăjituri, creme sau se poate bea așa cum este, fără nicio altă intervenție.

Untul de cocos poate fi o alternativă adecvată pentru cei cu intoleranță la lactoză sau la proteina animală, este și gluten-free. Fulgii de cocos pot servi ca ornament pentru prăjituri. Pentru a face făină de cocos, este necesar să aveți o râșniță de cafea electrică prin care vor fi măcinați fulgii de cocos .

Consumă miezul crud

Miezul crud de cocos (partea albă ce se află sub acea coajă) este bogat în fier și în potasiu, conține grăsimi saturate ce ajută digestia și organismul să absoarbă minerale, dar protejează și sistemul imunitar. Acesta este un ingredient adiacent pentru salate, prăjituri, biscuiți. iar apa de cocos reprezintă un ingredient aromat în cocktail-uri.

Dacă nuca de cocos este tăiată corect, până și coaja poate fi utilizată pentru crearea unor boluri naturale, perfecte pentru pozele de pe Instagram. 🙂

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Sursa foto: Freepik http://bit.ly/2w5IK2o 

Leave a Reply