5 alimente care te ajută să scapi de astenia de primăvară

În urma sezonului rece, apar carențe de vitamine, toxine care se cer eliminate și o stare de oboseală generală. Primăvara nu aduce doar soare și temperaturi calde, ci și astenia de primăvară, împreună cu o slăbiciune fizică și psihică manifestată în special la vârstele extreme. Astenia apare în urma lipsei luminii cu care suntem obișnuiți pe parcursul iernii, lipsa de mișcare, obiceiurile alimentare nocive și lipsa de vitamine și minerale din alimentația din timpul iernii. Apatia cauzată de oboseală este mai frecventă în rândul femilor decât al bărbaților. Cu toate acestea, sunt 5 alimente importante care ajută la combaterea asteniei de primăvară:

  1. Smochinele – datorită conținutului bogat de vitamine, minerale, proteine, zaharuri și antioxidanți luptă cu succes împotriva asteniei. Antioxidanții sunt foarte buni pentru organism în special primăvara deoarece acesta este momentul perfect pentru detoxifiere. Trebuie să vă limitați la cantități zilnice moderate din cauza aportului caloric crescut al smochinelor.
  2. Spanacul – este recomandat împotriva asteniei mulțumită numărului impresionant de vitamine, săruri minerale, fibre și proteine. Acidul oxalic din spanac nu permite fixarea fierului de aceea trebuie consumat în combinație cu alte legume și fructe care aduc un aport consistent de vitamina C (ceapă, castraveți, afine, citrice, mere, banane etc.). Din cauza acidului oxalic spanacul nu este recomandat pentru persoanele care suferă de hepatită, reumatism, afecțiuni digestive și inflamatorii.
  3. Portocale – o portocală pe zi sau un suc natural din portocale ține depresia departe. Vitamina C din acest aliment ajută la oxigenarea organismului și a creierului pentru a te simți revigorat în fiecare zi.
  4. Ciocolata neagră – astenia se poate trata și cu produse dulci precum ciocolata neagră. Studiile în domeniu arată că 45 de grame de ciocolată neagră, în fiecare zi, timp de două luni combat oboseala cronică. Polifenolii din această ciocolată încurajează producția de serotonină din creier, substanță care conduce la îmbunătățirea stării de spirit și reducerea oboselii.
  5. Ceai – chiar dacă sunteți fanii cafelei, o ceașcă de ceai are mai multe ingrediente importante (L-teanina) care combat astenia de primăvară. Trei cești de ceai pe zi îmbunătățesc vigilența, memoria și timpul de reacție, în timp ce combat oboseala.

Primele simptome pe care le observi atunci când astenia de primăvară lovește sunt lipsa de vitalitate și un nivel crescut de nervozitate. Dacă nu este combătută la timp, prin exerciții fizice și introducere alimentelor potrivite în dietă, se poate ajunge la depresie și oboseală cronică.

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply