4 beneficii ale ciocolatei negre

Ciocolata este cu siguranță cea mai iubită gustare dulce din lume. Se estimează că, în fiecare an, se consumă 7,2 milioane de tone de ciocolată la nivel mondial. Dar, deși ciocolata cu lapte este considerată plină de zahăr și se spune că induce dependență, ciocolata neagră, cu conținutul său mai mare în cacao, este un adevărat super aliment ce oferă multe beneficii organismului.

Valoarea de sănătate a ciocolatei este determinată de stadiul de amestecare:

  • Ciocolata cu lapte conține de obicei între 10% și 50% părți solide de cacao și este amestecată cu zahăr, unt de cacao și o anumită formă de lactate
  • Ciocolata albă nu conține deloc părți solide de cacao, fiind pregătită doar din unt de cacao, zahăr și lapte
  • Ciocolata neagră este cea mai pură experiență de cacao, conținând între 70% și 100% părți solide de cacao. În funcție de procentul de cacao, acesta poate fi amestecat cu unt de cacao și zahăr

Pe lângă gustul delicios, iată ce beneficii are ciocolata neagră:

  1. Ciocolata neagră este surprinzător de nutritivă

În timp ce ciocolata cu lapte nu are reputația de a fi un aliment sănătos, părțile întregi de cacao din ciocolata neagră îi creează un profil nutrițional impresionabil: proteine, fibre, vitamine A, B6, K, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, seleniu și multe altele.

Deși ciocolata neagră cu un procent de 70-85% este o sursă foarte bună de proteine, fibre și minerale, 100 g are totuși și calorii, zahăr și grăsimi saturate, ceea ce înseamnă că trebuie consumată cu moderație.

  1. Sursă excelentă de antioxidanți

Acest aliment este bogat în mulți antioxidanți importanți ca flavanoli, polifenoli, catechine și proantocianine. În comparație cu alte fructe, ciocolata neagră s-a dovedit a fi o sursă superioară de antioxidanți, potrivit multor studii.

Cercetătorii au măsurat activitatea totală a flavanolului, a polifenolului și a activității antioxidante a fructelor de acai, a afinelor și a rodiei descoperind nu doar că pulberea de cacao și ciocolata neagră erau mai mari în flavanoli și polifenoli, dar și că au o capacitate de absorbție a radicalilor de oxigen semnificativ mai mare.

  1. Îmbunătățește circulația sângelui

Hipertensiunea arterială este o afecțiune medicală pe termen lung, fiind un factor de risc major pentru dezvoltarea bolilor coronariene, a accidentelor vasculare cerebrale, a pierderilor de vedere, a bolilor de rinichi și a demenței.

Dar consumul unei cantități mici de ciocolată neagră în fiecare zi poate ajuta la îmbunătățirea tensiunii arteriale și a fluxului de sânge, datorită conținutului crescut de polifenol în cacao.

  1. Scade nivelul de colesterol

De-a lungul timpului, colesterolul LDL crește până la punctul în care împiedică fluxul de sânge și crește riscul de atac de cord și accident vascular cerebral. Cu toate acestea, s-a demonstrat că polifenolii de cacao îmbunătățesc profilurile lipidelor la persoanele cu un nivel ridicat de colesterol.

Studiul dublu orb, controlat cu placebo, a implicat 160 de participanți cărora li s-a administrat pulbere de cacao fie cu niveluri scăzute, medii sau ridicate de polifenoli de cacao de două ori pe zi timp de patru săptămâni. În comparație cu valoarea de bază, consumul de pudră de cacao a avut ca efect scăderea nivelului de colesterol.

Dacă nu îți place gustul ciocolatei negre, încercă să pui o bucată mică în gură. Mestecarea eliberează o parte din amărăciune, așa că lasă-l să se topească pe limbă. Ciocolata neagră de bună calitate se va simți catifelată și, pe măsură ce se topește, își va elibera aromele complexe încet.

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply