3 pași pentru o detoxifiere corectă

Simți că în ultimă perioadă ai avut un program încărcat care ți-a dat peste cap propriul orar și, din această cauză, și mesele tale au fost neregulate? Ai sărit peste una dintre mese sau ai consumat alimente pline de grăsimi sau produse procesate? Nu este cazul să te panichezi, poți apela la un program de detox, care este o modalitate de a stimula metabolismul, de a-i oferi posibilitatea de a procesa alimentele, iar energia destinată digestiei alimentelor grele va fi consumată sub alte forme. Trebuie să ținem cont de faptul că detoxifierea nu este o cură de slăbire, ci o modalitate de a normaliza biologic corpul. Putem apela cu succes la detoxifiere pe perioada toamnei și a primăverii, timp de 3, 5 sau 7 zile. Poți iniția o cură de detoxifiere urmând 3 trucuri simple și rapide:

  1. Organizează-ți orarul în așa manieră încât să ai timp pentru cele 3 mese importante ale zilei. Ai putea să fii pus în ipostaza în care ți se pare imposibil să te hrănești de 3 ori pe zi. Stilul alert de viață, programul solicitant de la locul de muncă, activitățile gospodărești te determină să crezi că nu ai nici măcar timp de respiro, darămite să mai și mănânci. Cu toate acestea, dacă îți vei organiza un program cu intervale orare în care ai putea să servești micul dejun, prânzul și cina, și îți vei prepara dinainte hrana, nu vei mai fi pe fugă și nu vei mai evita să mănânci doar pentru că ești în întârziere. Nu sări peste nicio masă, consumă alimente ușoare, redu grăsimile animale și consumă cât mai mult pește (somon, macrou, sardele și ton). De asemenea, este indicat să eviți dulciurile deoarece acestea au o cantitate însemnată de zahăr, acestea pot fi înlocuite cu fructe. Îți poți începe ziua mai devreme cu 30 de minute, cu un mic dejun sănătos compus din alimente precum cereale, fructe, iaurt, care au un aport semnificativ de proteine și vitamine. Un alt truc cu care îți poți începe dimineața constă într-o cană cu apă călduță în care poți stoarce o jumătate de lămâie, acesta fiind un procedeu de detoxifiere a ficatului. La prânz poți opta pentru carne albă, pește sau pui la gratăr (pui organic fără piele, curcan și vânat), cu salată. Iar cina poate fi compusă din alimente ușoare, fructe și legume, supe de legume, cereale integrale (quinoa, paste, orez brun) și lapte slab. Încearcă să nu mănânci după ora 20:00, pentru ca organismul să poată asimila întreg compusul de nutrienți pe durata nopții. Printre cele mai benefice fructe care favorizează procesul de detoxificare se numără: caisele, fructele de pădure, pepenele galben și verde, citricile, kiwi, papaya, mango, piersicile și strugurii negri. Bananele sunt recomandate să fie consumate o dată pe zi. Legumele care fac reale minuni în curele de detoxifiere sunt: ardeiul gras, sfecla, broccoli, varza roșie, morcovii, conopida, castraveții, dovleacul, spanacul, roșiile. Nu sunt recomandați a fi consumați în această perioadă cartofii albi. Este important să încerci să mănânci anghinare deoarece această legumă deține proprietăți diuretice. Este recomandat ca între aceste mese să se recurgă la câteva gustări, unde poți alterna fructele cu semințele, precum migdalele, alunele, nucile, semințele de dovleac, semințele de susan și de in. otodată, poți consuma ceaiuri din plante, precum păpădia, fructele de coacăze negre, fructele roșii, care au un conținut bogat în antioxidanți, ceaiul verde. Plantele medicinale sunt cele care au un efect semnificativ antioxidant și contribuie la o bună funcționare a drenajului, acestea sunt cozile de cireșe, chimen sau frasin. O altă plantă cu efect de purificare a organismului este măslinul.
  2. Renunță la mâncarea de tip fast-food. Unul dintre cei mai importanți pași pentru o dietă echilibrată și sănătoasă, este să nu îți expui organismul la alimente procesate, pline de E-uri și grăsimi. Se recomandă ca hrana de tip fast-food să fie substituită cu fructe, legume, cereale. Pe lângă alimentele de tip fast-food, nu sunt recomandate nici alimentele prăjite, semipreparatele, mezelurile, De asemenea, este indicat ca pe această perioadă de detoxifiere, să renunți la băuturi carbogazoase dulci, care pot fi înlocuite cu minim 2 l. de apă zilnic, la care pot fi adăugate câteva felii de lămâie sau castravete. Totodată, consumul de alcool trebuie evitat cu predilecție, ciocolata, cafeaua sau ceaiul de mentă. Alternativele pentru băuturile carbozagazoase și cele menționate anterior ar fi: sucul de fructe preparat în casă și diluat cu o cantitate egală de apă, socata, ceaiul din plante, ceaiul rooibos, cafeaua din păpădie sau din orz, apa plată.
  3. Petrece cât mai mult timp în aer liber. Aerul curat îți va schimba dispoziția, te va binedispune, te va ajuta să scapi de stres și să capeți energie. De asemenea, expunerea la soare te poate ajuta să dobândești cantitatea necesară de vitamina D care este importantă pentru sistemul nostru imunitar și osos. Totodată, dacă poți să faci și câteva exerciții fizice în aer liber, cu atât mai bine, corpul tău se va bucura de mișcare și va putea fi mai relaxat și odihnit, starea ta de spirit se va îmbunătăți, o parte dintre bolile pe care le putem contacta în această perioadă rece pot fi prevenite cu ajutorul sportului. Atenție însă, dacă ai avut un stil de viață sedentar, nu trebuie să exagerezi cu exercițiile fizice, ci să o iei treptat și să antrenezi principalele grupe de mușchi.

*

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Abonează-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Stay healthy! Shop BIO!

Leave a Reply