BIOidei: „Snițel” din sfeclă roșie cu guacamole

Beneficiile sfeclei roșii se cunosc încă din antichitate, aceasta fiind bogată în vitaminele A, B1, B2, B6, C, dar și în sodiu, calciu, fier, sulf, cupru, iod, potasiu și antioxidanți. Sfecla roșie poate fi consumată într-o varietate de forme: stoarsă, sub formă de suc, crudă, sub formă de salată, fiartă, în supă, sub formă de piure sau coaptă la cuptor. Sfecla roșie este leguma care conține cea mai mare cantitate de vitamina K!

Continue reading BIOidei: „Snițel” din sfeclă roșie cu guacamole

BIOidei: somon cu piure de sfeclă

Carnea de somon este una dintre vedetele dietei și vieții sănătoase din ultimii ani. Somonul este sărac în calorii și grăsimi saturate, dar foarte bogat în proteine și în acizi grași Omega-3. Beneficiile acestor acizi grași au fost îndelung studiate și s-a demonstrat că împiedică instalarea aritmiei cardiace și a aterosclerozi, îmbunătățesc funcționarea celulelor per ansamblu și transferul de informații între celulele corpului și creier.

Continue reading BIOidei: somon cu piure de sfeclă

Uleiurile potrivite pentru gătit

În ultimii ani, uleiurile nerafinate sunt la mare căutare pentru pregătirea preparatelor culinare. Totodată, multe dintre aceste uleiuri sunt nepotrivite pentru prepararea la temperatură înaltă deoarece încep să fumege.

Punctul de ardere al uleiului este reprezentat de temperatura la care grăsimile nesaturate din ulei încep să se descompună rezultând grăsimile trans. Atunci când uleiul începe să fumege, se produc compuși cancerigeni, iar mâncarea își pierde din savoare.

Continue reading Uleiurile potrivite pentru gătit

5 alimente care te ajută să scapi de astenia de primăvară

În urma sezonului rece, apar carențe de vitamine, toxine care se cer eliminate și o stare de oboseală generală. Primăvara nu aduce doar soare și temperaturi calde, ci și astenia de primăvară, împreună cu o slăbiciune fizică și psihică manifestată în special la vârstele extreme. Astenia apare în urma lipsei luminii cu care suntem obișnuiți pe parcursul iernii, lipsa de mișcare, obiceiurile alimentare nocive și lipsa de vitamine și minerale din alimentația din timpul iernii. Apatia cauzată de oboseală este mai frecventă în rândul femilor decât al bărbaților. Cu toate acestea, sunt 5 alimente importante care ajută la combaterea asteniei de primăvară:

Continue reading 5 alimente care te ajută să scapi de astenia de primăvară

De ce avem nevoie de probiotice?

Probioticele sunt antibiotice naturale care ajută la combaterea bacteriilor nocive, susțin sistemul imunitar și întăresc organismul în fața bolilor. În tractul digestiv se află numeroase bacterii ce constituie microflora intestinală. Aceste bacterii nu dăunează organismului, ci sunt esențiale, datorită rolurilor pe care le au:

Continue reading De ce avem nevoie de probiotice?