Ce să faci cu o conopidă?

Consumată crudă sau gătită, conopida rămâne o vedetă între legumele bune pe care trebuie să le incluzi în meniul familie tale. Pe lângă gustul dulce pe care îl adaugă mâncărurilor, conopida este o sursă excelentă de vitamine și minerale de care poți să profiți la fiecare masă. Conopida are, din belșug, și fibre care îmbunătățesc digestia, acid folic care este necesar pentu a apăra organismul împotriva anemiilor, dar ajută și la regenerarea țesuturilor. Iată ce poți face cu ea:

Continue reading Ce să faci cu o conopidă?

Ce să faci cu cartoful dulce?

Deși încă nu sunt foarte populari la noi în țară, cartofii dulci ar trebui să îi înlocuiască mult mai des pe cei albi deoarece sunt mult mai nutritivi, au un indice glicemic mai mic și un conținut foarte mare de vitamina A. Nu conțin grăsimi și au foarte puține calorii, ceea ce îi transformă în alimentul perfect pentru cei care vor să se mențină în formă. Conțin mult potasiu (sunt potriviți în perioadele de stres), calciu, fier, proteine, vitamina B5, B6, C, magneziu, acid folic, beta-caroten, antioxidanți. Au un gust dulceag, după cum le spune și numele, reprezintă combustibilul ideal pentru o digestie lentă și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

Continue reading Ce să faci cu cartoful dulce?

Ce să faci cu smochinele proaspete?

Cu aroma lor florală și textura delicată, smochinele sunt fructele ce nu trebuie ratate în această toamnă. Supranumite și fructele regilor, acestea erau fructele preferate ale Cleopatrei, iar romanii considerau că smochinele sunt un dar de la Zeul Fertilității.

Smochinul, originar din Asia Sud-Occidentală, crește în special în Orient, în zona Mării Mediteraneene, dar și în România în zona Dobrogei. Smochinele au miros plăcut și gust dulce, pot fi de culoare neagră, roșie, galbenă, mov, verde și maro. Pot fi consumate coapte, confiate, uscate sau în stare proaspătă.

Continue reading Ce să faci cu smochinele proaspete?

Ce să faci cu o nucă de cocos?

Iubești batoanele de ciocolată cu nucă de cocos sau prăjiturile, bomboanele tăvălite prin cocos? Atunci ar trebui să descoperi care sunt proprietățile acestui fruct senzațional și câte alte rețete mai poți prepara. Poți învăța să pregătești preparate din bucătăria internațională deoarece cocosul este utilizat cu precădere în bucătăria asiatică, indiană sau jamaicană. Pentru multe secole, nuca de cocos a servit ca hrană esențială pentru diferite popoare, dar și ca leac, aceasta fiind utilizată și în medicina modernă.

Continue reading Ce să faci cu o nucă de cocos?

Ce să faci cu un fenicul?

Apreciat în țările mediteraneene, în special în Italia, feniculul este gătit în procente foarte reduse la noi în țară. Forma este asemănătoare unei rădăcini de țelină și a unui bulb de ceapă, frunzele sale sunt asemănătoare cu mărarul, iar aroma se situează între lemn dulce și anason. Feniculul este un ingredient folosit atât în bucătărie, cât și ca plantă medicinală (extractul de fenicul se folosește pentru a trata diferite boli oculare, în special cataracta). Pudra de fenicul este folosită ca o cataplasmă pentru mușcăturile de șarpe; iar semințele de fenicul coapte și uscate și uleiul obținut din acestea, sunt folosite în producerea unor medicamente.

Continue reading Ce să faci cu un fenicul?

Aloe vera – „Elixirul tinereții” în zilele noastre

În trecutul îndepărtat, egiptenii o numeau „planta nemuririi”. Poporul asirian utilizau sucul ei pentru a îndepărta probleme medicale severe. Alexandru cel Mare a fost rănit pe câmpul de luptă și a fost tratat de preotul său cu gelul frunzelor plantei de Aloe. „Elixirul din Ierusalim”, cu care a fost îmbălsămat corpul lui Iisus era un unguent obținut din smirnă și Aloe, utilizat apoi de templieri sau masoni, pentru calitățile sale curative.

Continue reading Aloe vera – „Elixirul tinereții” în zilele noastre

BIOgrafia unui furnizor: MorgenLand – povestea unui vizionar

Cu ce este diferit  Morgenland față de alți distribuitori de alimente organice?

Materia primă de calitate provine din proiecte agricole inițiate de Morgenland, pentru a asigura parametrii de calitate și flux al producției. Totul pleacă de pe terenurile cultivate și ajunge la raft, trecânt printr-un proces bine pus la punct, care să nu afecteze în nici un fel  atributele alimentelor. Astfel, nucile, curmalele, fructele uscate sau produsele din cocos oferă un gust natural și proaspăt.

Continue reading BIOgrafia unui furnizor: MorgenLand – povestea unui vizionar

Ce să faci cu sfecla roșie?

Cunoscută pentru beneficiile sale încă din antichitate, sfecla roșie are în compoziția sa multe substanțe nutritive precum vitamina A, vitaminele B1, B2, B6, vitamina C, sodiu, calciu, sulf, cupru, fier, iod, potasiu și antioxidanți. Dacă ar fi consumată pe scară largă, sfecla roșie ar putea reduce cu 10% decesele cauzate de bolile cardiovasculare, susțin cercetătorii. Dacă ai stari anemice, este indicat să consumi regulat sfeclă. Datorită conținutului ridicat de fier, această legumă poate combate anemia și îți poate îmbunătăți condiția fizică. Iată cum o poți utiliza:

Continue reading Ce să faci cu sfecla roșie?

Ce să faci cu afinele?

Este sezonul afinelor şi cel mai potrivit moment pentru a te bucura de gustul fantastic şi beneficiile acestor fructe minunate. Afinele sunt considerate alimente inteligente şi sunt excelente pentru memorie! Un studiu realizat în 2012 a arătat că o porţie medie de afine pe săptămână a încetinit procesul de uitare cu câţiva ani. Mai mult, contribuie și la eliminarea stresului. O ceaşcă de afine proaspete dimineaţa este stimulul de care creierul nostru are nevoie. În plus, afinele conţin substanţe antiseptice şi antibacteriene şi se pot transforma într-un medicament miraculos pentru sănătatea ta. Iată ce poți face cu ele:

Continue reading Ce să faci cu afinele?