7 mituri legate de alimentație în care nu mai credem

Alimentele degresate sunt mai sănătoase

Cuvântul „degresat” atrage ca un magnet persoanele care își doresc să slăbească. De fapt, numărul scăzut de grăsimi înseamnă un gust mai puțin bun. Astfel, producătorul va compensa lipsa gustului prin adăugarea de aditivi alimentari, sare și zahăr. Cu alte cuvinte, degeaba consumi alimente fără grăsmi, dar cu un conținut ridicat de substanțe nocive.

Tot în această categorie intră și termenul „fără zahăr”, deoarece zahărul este de multe ori înlocuit cu sodiu sau grăsime. Atenție mare atunci când vă alegeți produsele „fără grăsimi” și „fără zahăr”, deoarece pot avea mai multe elemente nocive pentru organism decât vă imaginați.

Continue reading 7 mituri legate de alimentație în care nu mai credem

Brain food sau ce să mănânci pentru o minte mai sănătoasă

Alimentația este un factor important în îmbunătățirea memoriei, a puterii de concentrare și chiar și a stării de spirit pe termen lung, motiv pentru care reîntoarcerea la școală este prilejul ideal pentru a introduce în regimul alimentar de zi cu zi al celor mici o serie de alimente ajutătoare.

Rush University Medical Center din Chicago, împreună cu Harvard T.H. Chan School of Public Health, au lansat cu puțin timp în urmă The MIND Diet, în urma unui studiu efectuat pe un eșantion de 3.000 de oameni. Acesta este deopotrivă un proiect de cercetare, cât și un ghid de alimentație care reunește o serie de alimente benefice pentru creier. Ghidul concluzionează că există o serie de nutrienți, care se găsesc în legume, cereale, nuci, păstăi, uleiuri vegetale și pește, cu rolul de a proteja celulele nervoase și a preveni boli ale sistemului nervos precum Alzheimer, demență și multe altele.

Continue reading Brain food sau ce să mănânci pentru o minte mai sănătoasă

Începe școala cu aceste alimente sănătoase

O alimentație sănătoasă este o componentă vitală pentru dezvoltarea unui trup sănătos și a unei minți agere. Decizia de a introduce cât mai multe alimente sănătoase în dieta copilului tău este cu atât mai necesară cu cât cei mici sunt înconjurați de tot felul de tentații, care mai de care mai nocive pentru sănătate. În plus, cele mai multe dintre obiceiurile alimentare se deprind din copilărie.

Fie că îți propui să folosești mai des alimente bio în rețetele pe care le știi deja sau ești în căutare de idei pentru pachetul celui mic, îți venim în ajutor cu o serie de sugestii.

Continue reading Începe școala cu aceste alimente sănătoase