Cum ne afectează, în mod direct, consumul de vegetale?

În cadrul acestui articol, vă voi aminti cât de important este să includeți fructele și legumele în dieta voastră și a celor dragi.

Vara, aspectul hidratării este esențial pentru ca rezervele tale să aibă posibilitatea de a se regenera în mod constant. Mai punem la socoteală și faptul că, în zilele caniculare, organismul nostru cere mai multe lichide decât în mod normal. Ajungem astfel la concluzia că încorporarea fructelor și legumelor în dieta familiei este esențială din acest punct de vedere.

Să nu uităm că aceste alimente conțin multă apă și fibre, iar acestea facilitează reglarea tranzitului intestinal, dar și reducerea inflamațiilor. De aceea, vă amintesc și că longevitatea este legată în mod direct de echilibrarea florei intestinale, diminuarea gradului de toxicitate, precum și de optimizarea nutrienților.

 

Ce aveți de câștigat?

Fructele și legumele conțin surse impresionante de micronutrienți, precum vitaminele, mineralele, antioxidantii sau enzimele digestive, transferând în sistemul circulator acea armată de “soldați” devotați care veghează pentru sănătatea ta.

 

Situația actuală în România:
Nu trebuie să uităm că aproximativ 2 milioane de români suferă de diabet. La această cifră adăugăm încă 3 milioane de pacienți care se află în stare de pre-diabet. Situația este una îngrijorătoare, cu atât mai mult cu cât aceste afecțiuni sunt cronice și cei mai mulți dintre pacienți necesită tratament pe viață.

Pe 31 ianuarie 2015, autorii unui studiu știintific despre diabetul zaharat de tip 2 au concluzionat că introducerea în dieta zilnică a două-trei porții de legume împreună cu două porții de fructe reduceau riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip II.

Cum acționează?
Fitonutrienții regăsiți în fructele și legumele specifice sezonului cald sunt vitali pentru creșterea speranței de viață, blocând fenomenul oxidării celulare și împrospătând corpul cu o energie vie. Fibra reprezintă o componentă importantă în această categorie de alimente pentru că echilibrează nivelul glicemiei, iar astfel se reduce inflamația cronică.

 

Recomandări:

  • În altă ordine de idei, vă sfătuiesc să acordați o atenție deosebită fructelor care au un nivel foarte ridicat de antioxidanți: afinele, murele, coacăzele, cătina, goji, merișoarele sau rodia.
  • Printre legumele care conțin cei mai mulți fitonutrienți protectori regăsim: usturoiul, ceapa, prazul, morcovul, ardeiul gras, dovleacul, broccoli-ul, conopida, varza sau roșia.

În limita posibilităților, este de preferat consumul fructelor și legumelor ecologice, întrucât nu conțin organisme modificate genetic sau alte substanțe chimice care să ne afecteze starea de sănătate.
Cred că împreună putem schimba cursul viitorului nostru, fără să fim niște consumatori captivi ai marilor concerne agricole care ne propun alimentele de tip Frankenstein.
Este de datoria noastră să luptăm pentru îndepărtarea acestor alimente nocive din viața familiilor noastre și nu o putem face decât în situația în care alegem produsele curate de pe rafturile magazinelor românești.

Un articol de nutriționist Dumitru Bălanlebe