MINTE SĂNĂTOASĂ ÎN CORP SĂNĂTOS

Un interviu cu Alexandra Conac – intructor de Yoga la Dedicate – Yoga & Postural Alignment Studio

Esti trainer de yoga, ne poți spune care sunt cele mai importante 3 beneficii ale antrenamentelor de yoga pentru adulți? Dar pentru copii?

Alexandra: Yoga înseamnă uniune. În practica yoga, fiecare dintre noi putem identifica diferite motive pentru care aceasta ne aduce numeroase beneficii. Pe salteaua de yoga regăsesc, în fiecare zi, o conexiune mai concretă cu mine însumi.

Prin intermediul respirației conștiente, se poate dezvolta relația dintre corp și minte. Corpul începe să se miște mult mai eficient, folosind doar muscultura necesară și fără a mai tensiona inutil și alte grupe musculare. Apoi, este vorba despre postura corpului care ne este afectată de două cauze importante:

  • Odată este vorba despre amalgamul de stimuli externi ai vieții cotidiene, iar apoi este vorba de:
  • Sedentarism, mai precis, de poziția pe care o adoptăm la birou sau când dormim.

Yoga pentru copii: pe termen lung, antrenamentele de yoga, împreună cu cele de Postural Alignment (corectarea mișcărilor inconștiente), cresc flexibilitatea și mobilitatea corpului, atât la copii, cât și la adulți.

Yoga pentru copii îi ajută să învețe ce este respirația și importanța ei. Posturile practicate îi ajuta să își mărească capacitatea de mișcare, însă, cel mai important, să-și dezolte imaginația.

Cât de mult contează alimentația pentru echilibrul unui practicant de sport?

Alimentația este și va fi baza existenței noastre. Să nu uităm că este o nevoie primară și are nevoie să fie tratată ca atare. Un pas important, de pildă, ar putea fi făcut prin intermediul programei școalre, prin introducerea unui curs de alimentație corectă.

Corpul are nevoie să fie îngrijit ca să poată funcționa în condiții optime. O alimentație deficitară ne poate provoca dureri de cap, oboseală cronică, afecțiuni ale aparatului digestiv, dar și ale articulațiilor.

Spune-ne trei reguli alimentare pe care le respecți cu strictețe când vine vorba de echilibrul alimentație/mișcare.

Mi-ar plăcea ca regulile sa devină dorințe, iar adoptarea unui stil de viață sănătos să fie condusă de stimuli pozitivi și nu de nevoie. Perspectiva schimbă calitatea vieții pe care o trăim, a sportului pe care îl practicăm, precum și al mâncării cu care ne hrănim. Dacă e să enumăr trei reguli pe care încerc să le respect cu strictețe, cred că ar fi următoarele:

  1. Micul Dejun. Încerc să nu sar niciodată peste el;
  2. Încerc să-mi păstrez hidratarea corpului cu apă și ceai din plante. Hidratarea este necesară și nu ar trebui să fie ocazională, ci regulată;
  3. Conștientizarea hranei din timpul fiecărei mese, precum și atenția asupra modului în care mănânc, mă ajută să-mi pregătesc mese echilibrate.

Dacă am încerca să observăm mai mult decât doar să privim, am realiza cât de multe excese facem, defapt, fără să fim, neapărat, conștienți de ele. Iar aici nu refer doar la ceea ce mâncăm, ci și la ce rostim, ascultăm sau simțim.

Exista o multime de ipoteze legate de mâncarea de dinainte și de după efort, unele dintre ele contradictorii. Ce ar trebui să consumăm înainte și după un antrenament și la ce intervale de timp?

Practica yoga, precum și exercițiile de pilates au o regulă foarte bine definită: Masa se va consuma cu cel puțin 60 minute înainte de antrenament și va fi una ușoară. Consumul de apă înainte de antrenament, cu mai puțin de 30 minute, nu este recomandat. Ulterior antrenamentului se recomandă o hidratare intensă precum și o hrană ușoară.

Corpul este, astfel, pregătit de respirație precum și de practica anumitor posturi, dar și de absorbția nutrienților din masa de după antrenament. Atunci când simțim nevoia să mâncăm dulciuri sau fast food, de exemplu, precum și atunci când sărim peste mese, este primul semn al unei carențe în organism.

Cu răbdare și mai multă înțelegere pentru sine, cred, totuși, că fiecare dintre aceste aspecte legate de alimentație și echilibru se pot ameliora și întoarce în favoarea noastră.

 

Călatoria Alexandrei Conac a început la patru ani cu baletul, continuând cu 12 ani de dans sportiv. În 2014 a obținut certificările Yoga Alliance 200RYT, Mat Pilates Instructor, dar și Rainbow Yoga for Kids Teacher. Certificările pe care le-a obșinut i-au mai fost completate și de cunoștintele acumulate la numeroasele workshop-uri de dezvoltare personală și cursuri de Iyengar Yoga, pe care le-a urmat.

În prezent, este Managing Partner la Dedicate, un studio de Yoga și Postural Alignment din nordul Bucureștiului, cunoscut pentru clasele de yoga, pilates, antrenamente posturale, dar și sesiuni de kickboxing pe care le oferă clienților săi.

Mai multe detalii pe www.dedicatestudio.ro

yoga

7 Soluții pentru a atenua senzația de balonare

buffet-974742_960_720Nimănui nu-i sunt dragi stările de balonare, care se mai și instalează când ți-e lumea mai dragă, de multe ori chiar în preajma sărbătorilor. E adevărat, și noi avem tendința să exagerăm cu consumul în aceste perioade, dar chiar și așa, puțină atenție la alimentele și combinațiile pe care le facem ne poate salva de multe neplăceri.

Poate că nu știai, dar consumul de carbogazoase nu este singura cauză responsabilă pentru senzația de balonare. Intoleranța la lactoză, mesele prea bogate sau consumate pe fugă sunt și ele cauze care pot provoca probleme la nivelul tractului gastroinstestinal.

Ce e de făcut, așadar, pentru a evita aceste situații? Sunt câteva soluții care ne pot scăpa de aceste mici inconveniente.

 

  1. Înlocuiește cartofii albi cu cei dulci. Cartofii dulci au un conținut mare de potasiu (575 mg în 100 g), ca urmare, susțin organismul în combatarea efectelor balonării.

 

  1. Evită fructele și legumele care fermentează. Printre acestea putem să enumerăm: broccoli, mazărea, porumbul, conopida, ridichile, fasolea sau prunele.

 

  1. Băuturile carbogazoase pot accentua starea de balonare. Din acest motiv, ar fi indicat să le înlocuiești cu cele necarbogazoase. Mai puțină apă minerală, mai multă apă plată. Mai bine un suc stors de portocale decât un suc acidulat și așa mai departe.

 

  1. Micul dejun se servește și de sărbători. Poate că ești tentat să eviți micul dejun în perioada sărbătorilor tocmai datorită senzației de balonare, însă nu este neapărat cea mai inspirată decizie. Micul dejun îți pune digestia în mișcare, prin contractarea musculaturii de-a lungul sistemului digestiv. Alege, totuși, un mic dejun sănătos și alcătuit din ingrediente ușor digerabile.

 

  1. Nu uita de apă. În lipsa celor doi litri de apă pe zi, excesul de sodiu din alimentele sărate va duce la retenția de apă și, implicit, la balonare.

 

  1. Consumă alimente bogate în potasiu (banane, pepene galben, spanac, ciuperci, mango, migdalele sau pește). Potasiul ajută la eliminarea sodiului din organism, care este, de multe ori, responsabil de starea de balonare.

 

  1. Ovăzul poate fi și el o soluție. Ovăzul, dimineața, pe stomacul gol, conține fibre solubile care previn constipația și balonarea. Lasă-l la înmuiat în apă și combină-l cu puțină miere pentru un gust mai bun.

 

Toate soluțiile prezentate mai sus pot fi luate în considerare pentru a ajuta digestia. În plus, noi îți recomandăm și să fii atent la porționare și la băuturile pe care le servești în timpul meselor. Moderează porțiile și evită excesul de sare. Bucură-te de prezența celor dragi în jurul tău și fă exces de voie bună, mai degrabă, decât de drob de miel și sărmăluțe. Te vei simți și tu mai bine!

 

Cum consolidăm imunitatea copiilor noștri

 

Un articol de Dumitru Bălan, nutriționist

Te-ai gândit că alegem, de prea multe ori, tratarea timpurie a copiilor noștri, apelând la arsenalul medicamentos constituit din antibiotice, inhalatori sau antiinflamatoarele chimice, fără a lua în calcul soluţiile naturopate, care sunt mai eficiente şi mai prietenoase cu organismul unui copil? Care sunt alternativele?

VITAMINIZAREA ORGANICĂ ȘI BENEFICIILE EI

Spre exemplu, vitaminizarea naturală bazată pe sucurile de legume organice este menită să crească aportul nutrienţilor biodisponibili în sistemul circulator în numai 15 minute.

În acest mod, corpul va trece mult mai uşor peste simptomele generate de infecţia declanșată. Febra, una dintre cele mai mari temeri ale părinţilor are ca soluție hidratarea. În momentul în care copilul „arde” la propriu, medicamentele naturii rezonează cel mai bine cu organismul uman. Suntem o maşinărie vie, iar motorul acesteia trebuie întreţinut cu un combustibil premium compus din vitamine, minerale, antioxidanţi, enzime, aminoacizi, acizi graşi esenţiali, probiotice etc.

SURSE DE VITAMINE

Unde putem găsi toţi aceşti nutrienţi în cele din urmă? Adevărul este că nu-i găsim în altă parte decât în grădinile şi în fermele organice. Din perspectiva mea, fructele, legumele, seminţele, uleiurile vegetale antiinflamatoare, ceaiurile vrac din plantele vii, carnea provenită de la păsările care pasc iarbă proaspătă în mod liber şi ouăle sănătoase reprezintă cele mai eficiente medicamente care i se pot administra unui copil atât în perioada în care se află în convalescenţă, cât mai ales în afara acesteia.
PREVENȚIA MAI BUNĂ CA TRATAMENTUL

Insist pe ideea prevenţiei și a consumului echilibrat de alimente, în detrimentul tratamentului medicamentos, care vine și cu efecte adverse, de cele mai multe ori.
În situaţiile urgente, medicamentele ne pot salva viața, într-adevăr, însă trebuie să învățăm să facem diferența dintre urgențele reale, în care tratamentul medicamentos este imperios necesar și situațile în care putem remedia afecțiunea și fără intervenții care implică pastile.

Trist este că ajungem de prea multe ori în situaţia de a ne supratrata copiii cu medicamente, fără a lua în calcul capacitatea extraordinară a organismului de a se reface prin forţe proprii.

TRATAMENTELE NATUROPATE VALIDATE DE CERCETĂTORI

Cercetările ştiinţifice validează la unison puterea remediilor naturopate şi ar trebui să le luăm în calcul mai des, astfel încât să nu ajungem în situaţia nefericită de a constata rezistenţa microbiană faţă de antibioticele prescrise în mod regulat.

Situațiile în care optăm pentru medicamente în detrimentul alimentelor organice se înmulțesc, iar asta nu face decât să-mi motiveze și mai tare dorința de a comunica mai intens beneficiile și eficiența alimentelor organice. Acestea au existat din-totdeauna, numai că natura nu se poate patenta în vederea obţinerii unor beneficii imediate.

Din acest motiv, omul a fost nevoit să îşi schimbe valorile, înlocuind foarte uşor verdele viu cu chimia.

Conceptul revoluţionar „Food is the only medicine” va ajunge în cele din urmă să guverneze destinul copiilor noştri şi nu am niciun dubiu că vom atinge alte orizonturi.

 

Helidermina – Secretul unui ten perfect

helidermina

Chiar dacă un magician nu își dezvăluie niciodată secretele, cei de la Helidermina ne-au mărturisit, totuși, ingredientul secret, care asigură eficiența produselor Heliderma. Acesta este extractul de melc, obținut în cele mai bune condiții.

De ce sunt produsele Heliderma diferite?

Rețetele pe baza cărora sunt realizate produsele Heliderma își au originea în tehnicile de înfrumusețare antice ale femeilor Mapuche, transmise din generație în generație, de-a lungul timpului. Aceste femei aparțineau unui trib indigen din Chile și foloseau extractul de melc datorită numeroaselor proprietăți benefice ale acestuia.

festival-887782_960_720

Elementele care ”întineresc” pielea.

Extractul are proprietăți cosmetice care fac miracole pentru epidermă. La fel cum melcul are capacitatea de a-și regenera cochilia datorită unei enzime numită alantoină, aceleași efect îl au și produsele Heliderma asupra tenului tău. Mai mult decât atât, substanțe precum colagenul și elastina acționează împreună pentru a te ajuta să-ți redobândești elasticitatea și tonusul pielii pentru perioade îndelungate de timp.

Efectele extractului de melc sunt foarte complexe, motiv pentru care nu pot fi reproduse într-un laborator. Deaceea, produsele Heliderma sunt compuse doar din extract care provine direct de la melci. Aceștia sunt crescuți în ferme din Italia, în cele mai bune condiții, din dorința de a conserva calitatea și puritatea produselor.

Iar pentru că ne dorim să oferim clienților noștri cele mai bune produse de pe piață, am ales să primim și produsele Heliderma în familia Biocorner. Le găsiți pe rafturile magazinelor noastre, dar și pe platforma online, aici. 

Chec de sarbatori, cu nuca, stafide si ciocolata, fara gluten

Ingrediente:

  • Faina fara gluten – 200 g
  • Unt – 80 g
  • Oua – 4 buc
  • Zahar pudra – 5 linguri
  • Extract de vanilie – 1 lingurita
  • Coaja rasa de portocala – 1 lingura
  • Crema de ciocolata la temperatura camerei – 2 linguri
  • Miez de nuca macinat – 1 lingura
  • Stafide aurii – 1 lingura
  • Sare – 1 praf
  • Bicarbonat de sodiu – 1 lingurita
  • Praf de copt – 1 lingurita
  • Fresh de lamaie – 1 lingurita

Mod de preparare:

  • Topeste untul pe foc si lasa-l s-ajunga la temperatura camerei;
  • Amesteca faina fara gluten cu guma Xanthan, sarea, bicarbonatul de sodiu si praful de copt;
  • Separa albusurile de galbenusuri;
  • Bate albusurile spuma cu ajutorul unui mixer, cu un praf de sare si o lingura de fresh de lamaie;
  • Spre sfarsit adauga si 3 linguri de zahar pudra si amesteca pana se dizolva, iar castronul il vei putea tine cu susul in jos, fara ca compozitia sa cada;
  • Bate galbenusurile cu celelalte 2 linguri de zahar, adaugand treptat untul topit, extractul de vanilie si coaja rasa de portocala;
  • Adauga compozitia din galbenusuri peste ingredientele uscate si amesteca totul;
  • Pune peste acestea jumatate din albusurile batute spuma si amesteca bine – cealalta jumatate impatureste-o de sus in jos, cu ajutorul unei spatule de silion, pentru a le mentine bulele de aer in interior;
  • Separat amesteca crema de ciocolata cu nuca si stafide;
  • Tapeteaza o forma de chec cu unt si faina fara gluten si toarna jumatate din compozitia principala in tava;
  • Adauga apoi compozitia secundara, cu crema de ciocolata nuca si stafide;
  • Completati apoi pana la capat cu compozitia initiala si niveleaza bine stanga-dreapta;
  • Introdu checul in cuptorul incins in prealabil la 180 de grade, pentru cca 25-30 min;
  • Lasa-l sa se raceasca complet in cuptor dupa ce se va opri;
  • Taie-l in momentul in care s-a racit – savureaza-l cu putin zahar pudra presarat pe deasupra;

Pofta buna !
Chec_fara_glunten_002_Facebook_2048px

Quiche cu spanac, pecorino, somon fume și caju

Timp de pregătire: 20 min / Timp de gătire: 35 min/  Complexitate: redusă

Ingrediente (8 porții):

Pentru aluatul sfărâmicios de tartă:

  • Făină albă – 320 g
  • Unt nesărat – 150 g (rece, tăiat cubulete)
  • Apă rece – 9 linguri
  • Zahăr – 1 linguriță rasă
  • Sare – 1/2 linguriță

Pentru umplutură:

  • Ceapă – 1 buc
  • Spanac congelat – 400 g
  • Unt nesărat – 20
  • Usturoi – 2 căței
  • Smântână de gătit – 160 ml
  • Caju – 100 g
  • Ouă – 4 buc
  • Pecorino Romano – 90 g
  • Somon fume – 60 g
  • Sare, piper după gust

Mod de preparare:

  • Amestecă făina cu sarea într-un bol încăpător, pune cubulețele de unt deasupra, lingurița de zahăr și apa rece și frământă ușor până obții un aluat omogen;
  • Învelește-l în folie de plastic și lasă-l la frigider cca 30 de min;
  • Scoate-l și lasă-l la temperatura camerei cca 5 min, cât să-l poți întinde;
  • Întinde-l între două foi de hârtie de copt, pentru a evita ruperea sa – trebuie să aibă cam 2-3 mm grosime;
  • Tapetează cu puțin unt și făină o formă de tartă cu fund detașabil de diametru 24 cm și pune aluatul în ea;
  • Adaugă hârtie de copt deasupra aluatului din tavă și pune linte, fasole sau orez pentru a împiedica creșterea în exces a aluatului;
  • Introdu tava în cuptorul încins în prealabil la 180 de grade Celsius, timp de 5-8 min;
  • Îndepărtează hârtia, găurește baza aluatului cu o furculiță și mai lasă-l 2 min la cuptor;
  • Toacă mărunt ceapa și usturoiul și sotează-le într-o tigaie cu unt și ulei de măsline;
  • Adaugă spanacul și potrivește de sare și piper;
  • După cca 3 min, adaugă smântăna și las-o puțin să se închege, apoi dă tigaia deoparte și lasă să se răcească;
  •  Adaugă cele 4 ouă, pecorino, somonul tăiat mărunt, alunele caju prăjite și amestecă totul bine;
  • Pune compoziția în tartă și coace-o la 180 de grade Celsius, timp de 35-40 min;
  • Odată rumenită și închegată, scoate-o din cuptor, las-o să se răceasca puțin și servește-o cu plăcere!

Poftă bună!

Quiche_001_FB