5 legume și fructe MIRACULOASE pentru sistemul imunitar.

Proaspete, pline de vitamine și nutrienți, fructele și legumele pot reprezenta un atu puternic în lupta cu gripa și răceala. Iată 5 dintre legumele și fructele care nu ar trebui să ne lipsească din frigider în sezonul rece și nu numai!

  1. Avocadoavocado-933060_960_720

Fruct sau legumă, cert este că avocado își merită pe deplin locul în frigiderul tău! De ce? Motivele sunt numeroase, însă noi le-am selectat pe următoarele două:

  1. Se spune că avocado conține așa numita “proteină a vieții”, adică glutationul. Acesta întărește sistemul imunitar al organismului și contribuie la păstrarea sistemului nervos sănătos;

 

  1. Este indicat pentru îmbunătățirea memoriei – Complexul nutritiv oferit de avocado previne pierderea memoriei și încetineste evoluția bolilor mentale în cazul pacienților diagnosticați cu Alzheimer, iar aceasta se datorează conținutului bogat de vitamina E.

 

  1. Bananele

bananas-1119790_960_720Cu un conținut nutrițional important, sățioase și cunoscute pentru aroma exotică deosebită, bananele se regăsesc printre preferințele tuturor.

 

Răcelile, alergiile și alimentația precară sunt printre cele mai des întâlnite cauze de slăbire ale sistemului imunitar. Majoritatea dintre noi îl ignoră poate pe cel mai important dintre aceștia, și anume: stresul.

Bananele ne sar în ajutor pentru reducerea stresului acumulat de-a lungul unei zi încărcate! Cum? Prin faptul că sunt o bună sursă de aminoacizi. Organismul nostru îi transformă în hormoni care induc starea de relaxare și bună dispoziție (serotonină și melatonină).

 

 

  1. Portocaleleorange-15047_960_720

Portocalele întăresc organismul, stimulează imunitatea naturală şi sunt un remediu eficient în bolile infecţioase. Mai mult, sunt o sursă importantă de săruri minerale, în special datorită calciului pe care îl conțin și care este utilizat integral în procesele metabolice.

Din aceste motive, specialiștii recomandă consumul de portocale pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor, dar și persoanelor care suferă de anemie sau stări de convalescență.

O portocală de dimensiuni medii conţine aproximativ două treimi din necesarul zilnic de vitamina C, care ajută la vindecarea plăgilor şi creşte rezistenţa organismului la îmbolnăvire.

 

 

 

  4. Broccolibroccoli-498600_960_720

Una dintre cele mai cunoscute legume pentru efectele pozitive pe care le are asupra sistemului nostru imunitar.

Broccoli previne apariția răcelilor și este considerată o adevarată sursă de energie datorită complexului de vitamine pe care îl are: A, C, K, B6.

Pe lângă acesta, mai putem enumera fierul, magneziul, calciul, potasiu, dar și fosforul, care se găsesc și ele într-un aport considerabil.

Broccoli este preferat chiar și citricelor, dacă luăm în considerare conținutul de vitamina C, acesta dispune de o cantitate de patru ori mai mare decât majoritatea citricelor. De asemenea, este mult mai bogat în fier decât spanacul.

 

  1. beetroot-687251_960_720 Sfecla Roșie

Consumul regulat de sfeclă roşie curăţă sângele şi întăreşte imunitatea. Leguma este cunoscută și pentru conținutul de resveratrol, considerat cel mai puternic antioxidant descoperit până acum. Acest antioxidant îl găsim de obicei în fructele şi legumele de culoare închisă și este o substanţă antitumorală care are potențialul de a încetini evoluția celulelor tumorale. În unele cazuri, poate duce chiar și la stoparea procesului.

#StayHealty #ShopBio

Ce alegem? Roșu, verde, portocaliu sau albastru?

Pentru că tot ne aflăm în sezonul rece, vă propunem să ne jucăm un pic cu culorile, mai exact cu culorile fructelor! De ce? Fluctuațiile de temperatură din această perioadă ne pot pune la încercare sistemul imunitar, iar înainte de a ajunge să ne tratăm cu medicamente, ar trebui să încercăm să prevenim orice urmă de răceală. Și cum prevenim? Printr-un consum ridicat de fructe și de legume! Iar culorile acestora pot fi un indiciu foarte util privind beneficiile lor.

Așadar, ce alegeți? Roșu, verde, portocaliu sau albastru?

Fructele și legumele roșii conțin licopen, un antioxidant puternic, care ajută corpul să producă vitamina A. Studiile au arătat că reduce riscul de cancxer și contribuie la menținerea sănătății inimii, dar asigură și buna funcționare a creierului, implicit a memoriei. Cele mai eficiente sunt zmeura, roșiile, rodia, pepenele roșu, afinele roșii, ardeii, ridichiile, sfecla și rubarba.

legume rosii

 

Fructele și legumele verzi sunt ajută la menținerea sănătății ochilor și dinților, împiedică formarea celulelor conceroase, datorită conținutului ridicat de clorofilă și calciu, dar contribuie și la imunizarea organismului. Așadar, brocolli, varza, varza de Bruxelles, dar și avocado, salata verde, ceapa verde, spanac, sparanghel, kiwi, lime nu trebuie să lipsească de pe lista noastră.

legume verzi

Fructele și legumele portocalii sunt bogate în beta-caroten, vitamina C și antioxidanți. Sunt foarte bune pentru imbunătățirea vederii și a sistemului imunitar, fiind indicate și pentru a păstra strălucirea pielii. Citricele, ananasul, morcovii, mango, pepenele galben, dovleacul și piersicile trebuie să facă parte din dieta noastră!

legume portocalii

Fructele și legumele albastre și mov conțin antocianină, un antioxidant puternic, foarte bun împotriva bolilor cardiovasculare, dar și un anticangerigen util! Totodată, substanțele existente din aceste fructe și legume încetinesc îmbătrânirea, întrețin memoria și previn formarea numeroaselor boli. Cele mai eficiente sunt prunele, strugurii, afinele, murele, vinetele și varza roșie!

Chiar dacă nu face parte din categoria culori, nici fructele și legumele albe nu trebuie uitate. Astfel, merele, perele, bananele și conopida apară organismul de colesterolul mărit și pot reduce riscul unui atac de cord.

Dumneavoastră ce alegeți? Roșu, verde, albastru, portocaliu sau verde?