5 Surse vegetariene de acizi graşi Omega-3

Pentru vegetarieni, vegani sau oricine vrea să includă mai multe fructe şi legume în alimentaţie, să îţi iei aportul suficient de Omega-3 ar puatea fi un motiv de îngrijorare. Iar când sursele de acizi graşi Omega-3 sunt vegetariene, trebuie să planifici cu grijă şi să ştii ce plante îţi oferă cantitatea necesară. Pentru a-ţi veni în ajutor am alcătuit o listă cu 5 surse vegetariene de acizi graşi Omega-3 care sunt la îndemână şi pe care le poţi folosi uşor în bucătărie.

Spirulina

Spirulina este un superaliment! Această algă de culoare albastru-verzui este foarte bogată în minerale, proteine, vitamine, acid gamma-linoleic, aminoacizi, antioxidanţi şi acizi graşi Omega-3. Într-o serie de studii se arată că Continue reading 5 Surse vegetariene de acizi graşi Omega-3

5 Fructe şi legume care luptă împotriva cancerului

Cancerul se răspândeşte ca o epidemie. Corpul nostru este format din miliarde de celule vii. Când o celulă nouă creşte, alta moare. Creşterea şi multiplicarea mult mai repidă decât în mod normal a unor celule se numeşte cancer. Şi după cum spune vorba aceea… mai bine previi decât să tratezi, există anumite superalimente care luptă împotriva şi previn cancerul. Iată 5 dintre acestea:

Roşiile. Cercetările recente spun că un consum regulat de roşii şi produse din roşii poate reduce riscul de atac cerebral, infarct, oase fragile şi mai multe tipuri de cancer.

Roşiile sunt o sursă bogată de licopen, un antioxidant puternic şi agent de combaterea cancerului, care joacă un rol important în sănătatea inimii scăzând LDL colesterolul. Pastilele cu licopen nu sunt la fel de eficiente ca roşiile adevărate, iar roşiile gătite conţin mai mult licopen decât cele proaspete.

Broccoli. Toate legumele crucifere au proprietati anti-cancerigene. Iar broccoli se află în top, deoarece conţine sulforafan. În plus, broccoli conţine mai mulţi compuşi numiţi izotiocianaţi, inclusiv sulforaphane şi indol-3-carbinol (I3C), posibili agenţi anti-cancer, conform Societăţii Americane a Cancerului. Aşa că, include broccoli în dieta ta – asta ar putea preveni cancerul.

Usturoiul. Mai multe studii au arătat că usturoiul poate reduce riscul de cancer. Consumul de usturoi în mod regulat poate preveni diferite tipuri de cancer, cum ar fi cel de colon, de stomac, esofag, pancreas, etc. Un studiu recent, realizat de Presbyterian Hospital New York şi Weill Cornell Medical Center, a sugerat că un compus ce se găseşte în usturoi, seleniul, poate avea proprietăţi anti-cancerigene. Rezultatele studiului au arătat că participanţii care au consumat usturoi crud în mod regulat ca parte din alimentaţia lor (de două sau mai multe ori pe săptămână), şi-au scazut riscul de a dezvolta cancer pulmonar cu 44%.

Fructele de pădure. În studiile asupra celulelor, s-a demonstrat că extractul de afine şi antocianii (pigmenţi naturali cu puternic rol antioxidant), precum şi acidul elagic şi urolitinul, reduc efectele radicalilor liberi care pot duce la cancer. De asemenea, acestea conţin vitamina C, care poate ajuta la prevenirea cancerului.

Morcovii. Retinolul sau carotenul ce se găseşte în morcovi poate preveni cancerul, spun experţii. Este eficient în diferite tipuri de cancer, cum ar fi cel pulmonar, de prostată, de sân, etc. O varietate de carotenoizi dietetici s-au dovedit a avea efecte anti-cancer datorită puterii lor antioxidante în reducerea radicalilor liberi din organism. Într-un studiu din 2011 s-a demonstrat că sucul de morcovi distruge şi inhibă creşterea celulelor leucemice.

 ***

Eşti gata să încerci o alimentaţie anti-cancer? Găseşti tot ce ai nevoie la BIOCORNER – alimente proaspete şi ecologice.

Ţi-a fost de folos articolul nostru? Înscrie-te la newsletter şi vei primi prin e-mail sfaturi pentru o viaţă mai sănătoasă!

Imagine via Oh, to live on a Farm