recipe-2728726_1920

Cum combinăm corect alimentele?

Combinarea alimentelor este extrem de importantă, nu doar pentru cei care vor să scadă în greutate, cât și pentru cei care vor să își mențină organismul sănătos. Pentru a funcționa așa cum trebuie, corpul nostru are nevoie de o mulțime de nutrienți, așa că varietatea joacă un rol extrem de important. Însă, în lipsa cunoașterii a modului cum se combină corect alimentele, mulți dintre nutrienți se pierd, și mai mult, apar problemele digestive.

Din cauza asocierii nesănătoase a alimentelor, mâncarea poate ajunge în intestin digerată doar parțial, iar apoi va intra în putrefacție în interiorul organismului și se va transforma încet într-o sursă constantă de substanțe toxice, care te vor îmbolnăvi zi de zi.

Vestea bună este că există reguli, ușor de urmat, care te vor ajuta, fie să ai forme de invidiat, fie să îți menții organismul sănătos. Iată ce să faci și mai ales ce să NU faci când alegi ce să mănânci.

Combinarea corectă a alimentelor

  1. Grăsimile și proteinele se mănâncă la mese separate, deoarece aceste alimente au nevoie de un timp mai îndelungat pentru a putea fi digerate complet.
  2. Legumele fără amidon (roșiile, ardeiul, varza, salata, sfecla, morcovii, castraveții, ceapa, broccoli, conopida, dovlecelul) pot fi combinate cu orice altă grupă de alimente (carnea, ouăle, peștele, brânzeturile).
  3. Laptele dulce trebuie consumat singur, deoarece are nevoie de un mediu aparte pentru a putea fi digerat. Doar în cazul în care este fermentat sau transformat în brânzeturi poate fi combinat, atenție, doar cu legume sau verdețuri.
  4. Cel mai bun moment al zilei pentru a consuma fructe este dimineața. Ele se mai pot mânca și cu 30 de minute sau o oră înaintea mesei sau la două ore după masă. Fructele dulci (mere, banane, struguri, pere) nu se combină cu niciun alt aliment și nici între ele. În schimb, fructele acide (citricele, kiwi) se pot combina între ele.

Combinarea greșită a alimentelor

  1. Combinarea fructelor cu alte alimente afectează procesul de digestie. Una dintre greșelile cu care suntem obișnuiți este să mâncăm fructele ca desert. Este greșit, spun specialiștii! Deși fructele conțin foarte multe vitamine, minerale și nutrienți necesari organismului, dacă sunt combinate cu alimente greu digerabile stau prea mult în stomac, până la digerarea celorlalte alimente și încep să fermenteze. Consecințele acestui fenomen duc la balonare, formarea de gaze și chiar iritația intestinelor.
  2. Proteinele nu trebuie gătite cu prea multă grăsime, așa că evitați carnea prăjită în ulei, și optati mai degrabă pentru cea pregatită pe grătar.
  3. Legumele bogate în amidon (cartofi, mazăre, porumb, fasole boabe, soia) nu se combină cu alimente bogate în proteine (carnea, brânza, ouăle). Această combinare defectuoasă duce la păstrarea legumelor pentru mai mult timp în stomac, iar apoi intră în putrefacție și fermentație, lucru care duce la apariția balonării și constipației.
  4. Nu combinați carbohidrați (paste, cereale, pâine, cartofi, dulciuri) cu grăsimi (unt, smântână, șuncă, etc). De asemenea, nu este recomandată nici combinația între carbohidrați și proteine.

Pentru a avea grijă de corpul tău este important, pe lângă combinarea corectă a alimentelor, să mănânci la ore fixe, să ai trei mese pe zi și două gustări, să nu sari peste micul dejun și, mai ales, să faci regulat mișcare.

Leave a Reply